پلمپ آسانسورهای دولتی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان تهران ، مسلم بیات مدیرکل استاندارد استان تهران گفت : کارشناسان این اداره کل ، در سال گذشته از400 آسانسور فعال و قدیمی در دستگاه‌های دولتی و مراکز عمومی ، بازرسی کردند که در نتیجه آن مشخص شد فقط هشت آسانسور منطبق با استاندارد است.






وی افزود : مطابق قوانین و مقررات باید علاوه بر تعمیرات ، نگهداری ماهانه توسط شرکت‌های نصاب مجاز ، هرساله بازرسی ادواری توسط شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده به درخواست بهره‌برداران (مدیران نهادها) برای آسانسورها انجام تا اطمینان کامل از ایمنی و عملکرد آن‌ها حاصل شود.






در بازرسی‌های انجام شده از آسانسورهای مذکور ، توسط همکاران ما ، نواقص مشخص و مراتب به اطلاع مدیران و بهره‌برداران رسانده شده است؛ که متاسفانه با وجود تذکرات و اخطارهای کتبی و شفاهی به مدیران این مراکز و ارگان‌ها ، تنها فقط اندکی درصدد رفع نواقص آسانسورهای خود برآمدند و همچنان آسانسورهای ناایمن بسیاری در این مراکز فعال هستند.

 

 

 

 

بیات تاکید کرد : با توجه به حفاظت از ایمنی و سلامتی شهروندان ناگزیریم ، در صورت اقدام نکردن این مراکز برای تایید ایمنی آسانسور خود ، آسانسورهایشان را پلمپ می‌کنیم.

 

 

 

 

مدیرکل استاندارد استان تهران در پایان، دانشگاه‌ علوم پزشکی شهیدبهشتی ، علامه طباطبایی ، تربیت مدرس ، صنعتی شریف ، الزهرا ، بیمارستان‌ نجمیه ، لقمان حکیم ، آرش ، ضیائیان ، دی ، طالقانی ، میلاد ، ساسان ، مرکز درمانی مهدیه ، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ، وزارت اقتصاد و دارایی ، سازمان اسناد ، کتابخانه ملی ، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، صندوق بازنشستگی ، سازمان هلال احمر ، فرودگاه مهرآباد و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران را از جمله مراکزی اعلام کرد که دارای آسانسور معیوب هستند.







انتهای خبر

آسانسوراستانداردتاسیساتقانون
Comments (0)
Add Comment