پرمصرف ترین کشورهای دنیا در آب

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، در جدیدترین سرانه مصرف آب در کشور و در رنکینگ جهانی، ایران بعنوان بیست و دومین کشور پر مصرف جهان در حوزه آب دیده میشود.

مهدی نظرزاده با اشاره به وضعیت بحرانی آب در کشور افزود: متوسط 30 ساله بارندگی سالانه استان قم 163 میلی‌متر بوده است که این میزان معادل 65 درصد بارش متوسط کشور، 22درصد بارش متوسط قاره آسیا و 20درصد بارش متوسط جهان است.

وی با بیان اینکه سرانه منابع تجدیدپذیر استان کمتر از 500 مترمکعب در سال است، تصریح کرد‌: در اکثر سفره‌های آب زیرزمینی موجود، افت سطح آب و کاهش کیفیت آب به یک پدیده دائمی و مستمر تبدیل شده است.

نظرزاده ادامه داد: اصلاح قوانین و مقررارت از جمله قیمت گذاری واقعی آب، اصلاح تاسیسات و تجهیزات از جمله بازچرخانی آب، ترویج استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف، آموزش همگانی و مجموعه اقدامات فرهنگی از جمله برنامه‌های مدیریت مصرف آب است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم اظهار کرد: ساده‌ترین و اثربخش‌ترین و همچنین کم هزینه‌ترین کار در راستای کاهش مصرف آب تعویض سرشیرها و مجهز نمودن شیرآلات به درفشان‌های کاهنده مصرف است.

وی همچنین سرانه مصرف خانگی آب در قم را حدود 160 لیتر در روز اعلام کرد و این میزان را بالاتر از استانداردها دانست.

نظرزاده با بیان اینکه حدود 30 درصد کل مصارف خانگی مربوط به مصارف حمام است، گفت: سردوش های معمولی، آبی بیشتر از نیاز واقعی تحویل می‌دهند که با استفاده از سردوش های کم مصرف به میزان زیادی در مصرف آب صرفه‌جویی انجام می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آبتاسیساترنکینگوزارت نیرو
Comments (0)
Add Comment