پربازده ترین پنل های خورشیدی روف تاپ جهان

به گزارش تاسیسات نیوز، ماه پیش Solar City ادعا می کند پنل های خورشیدی 100 مگاواتی این شرکت از خط تولید پایلوت Silevo با راندمان مدول بیش از 22% یک رکورد جهانی به جای گذاشته است.


یک هفته بعد پاناسونیک نیز مدعی راندمان مدول 22.5% شد.

 

مرکز آزمایش انرژی های تجدیدپذیر راندمان سطح مدول پنل Solar City را 22.04% اعلام کرد.


پیل های فوتوولتاییک دو طرفه سیلیکونی مواد نوع n، الکترودهای مسی، لایه های فیلم نازک و یک لایه اکسید تونل ساز را ترکیب کرده و راندمان تبدیل بالایی می دهد.

 

Solar City ادعا می کند مدول آن بزرگ ترین پنل خورشیدی ساخته شده در Western Hemisphere خواهد بود.


تولید این ماه در پایلوت 100 مگاواتی شرکت شروع می شود اما پنل های خورشیدی جدید در کارخانه 1 گیگاواتی در نیویورک ساخته خواهد شد. تولید کامل بین 9000 و 10000 پنل در روز در ظرفیت کامل می باشد.

 

SunPower ادعا می کند پنل های سری X این شرکت با راندمان 21.5% پربازده ترین پنل ها در بازار می باشند.


میانگین راندمان پیل در خطوط SunPower نزدیک 23% است. یک منبع معتبر در این شرکت نیز ورود پنل های با راندمان 22% را اعلام کرده است.

 

سخنگوی SunPower اعلام می کند: «به عنوان شرکتی که پیشگام ارایه پربازده ترین پنل های خورشیدی جهان به مشتریان است، SunPower همیشه از دیگران برای مسابقه راندمان دعوت می کند.


ما افتخار می کنیم که طی سال های متمادی بیشترین بازده در پیل های خورشیدی را ایجاد کرده ایم و بعضی از مشتریان ما پنل هایی با راندمان بهتر از 22% نیز دریافت کرده اند.

 

پاناسونیک: طبق اعلام مجله فوتوولتاییک، راندمان تبدیل 22.5% پنل پاناسونیک از سوی موسسه ملی علوم و فناوری های پیشرفته ژاپن تایید شده و راندمان 25.6% در سال 2014 برای این شرکت ثبت شده است.

 

ادعاهای رکورد جهانی از این دست، توزیع واقعی، داده های بازده و حجم اغلب پرسر و صدا و بحث برانگیز است.

 

یک منبع مطلع پیشنهاد کرده است: «در بحث خورشیدی هزینه حرف اول را می زند. به هر حال انرژی یک کالاست. با کاهش هزینه، راندمان تاثیر کمتری روی هزینه کل سیستم خواهد داشت.»

 

در هر حال خط تولید پایلوت SolarCity در حال حاضر عنوان دار این قضیه است.






انتهای خبر

انرژیتاسیساتتجدیدپذیرخورشیدپنل‌
Comments (0)
Add Comment