پدربزرگ، خانواده را نجات داد

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه خبری 125، در پی تماس پدربزرگ یک خانواده با سامانه 125 مبنی بر مسمومیت یک خانواده با گاز مونواکسید کربن ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران آتش نشانان ایستگاه 52 را روانه محل حادثه در خیابان کلهر، بین خوش و رودکی کرد.

 

 

 

بر اساس این گزارش، پدربزرگ این خانواده با عدم پاسخگویی پسر و عروس اش به تماس های نلفنی با ابراز نگرانی به درب منزل آنان مراجعه کرده واقدام به گشودن درب کرده بود که با بی حالی اعضای خانواده روبرو شده و در تماس با سامانه 125 این حادثه را اطلاع رسانی کرد.

 

 

 

در این حادثه، آتش نشانان به سرعت خود را به محل حادثه کشاندند و با بازکردن درب و پنجره ها و بستن گاز، اقدام به خارج کردن هر 4 نفر شامل مرد 34 ساله، بانوی 32 ساله و دو کودک خردسال 2 تا 3 سال کردند و همگی آنان را تحویل عوامل اورژانس برای اعزام به مراکز درمانی دادند.

 

 

 

در این عملیات، آتش نشانان پس از بررسی محل حادثه با شومینه روشن و آبگرمکن دیواری در این خانه 60 متری روبرو شدند که بسته بودن درب و پنجره ها و همه منافذ موجب جمع شدن گاز مونواکسید کربن در داخل محیط خانه شده بود.

 

 

 

کارشناسان به شهروندان توصیه می کنند، شومینه وسیله ای مطمئن برای گرمایش نیست زیرا آلاینده ها را مستقیما وارد محیط خانه کرده و همچنین روشن بودن طولانی مدت آبگرمکن و پکیج های دیواری نیز با توجه به مصرف بالای اکسیژن باید با رعایت اصول و موازین ایمنی مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ایمنیتاسیساتحادثهگازگرفتگی
Comments (0)
Add Comment