پانل های خورشیدی به مددجویان رسید

به گزارش تاسیسات نیوز، یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان اظهار داشت: نصب پانل‌های خورشیدی به عنوان یکی از طرح‌های ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال اجرا است.






وی با بیان اینکه این طرح برای توسعه استان بسیار موثر است گفت: توافق‌نامه‌ای با شرکت توزیع نیروی برق استان امضا کرده‌ایم تا از این طریق بخشی از برق مورد نیاز توسط مددجویان تامین می‌شود.





مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان افزود: در این طرح مدد جویان با نصب پانل‌های خورشیدی و انرژی پاک بر روی پشت بام منازل برق تولید کرده و با فروش آن به شرکت برق کسب درآمد ماهیانه می‌کنند.





وی با اشاره به اینکه تمام محاسبات و پیش‌بینی‌های لازم برای عملیاتی شدن این طرح انجام شده است خاطرنشان کرد: تمام هزینه‌های خرید پانل، دستگاه و تجهیزات مورد نیاز بررسی شده که با تسهیلاتی که کمیته امداد به مددجو می‌دهد خریداری می‌شود و بهره‌بردار هم شرکت توزیع برق است.





صادقی با بیان اینکه برای اجرای این طرح بین 18 تا 20 میلیون تسهیلات لازم است گفت: این تسهیلات به شکل قرض‌الحسنه با کارمزد 4 درصد به مددجویان ارائه می‌شود.





وی با اشاره به اینکه اجرای موفق این طرح بستگی به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی منطقه دارد افزود: اجرای آن در مناطق سردسیر بهتر جواب می‌دهد و در مناطق گرمسیر و یا آب و هوای شرجی از خروجی کمتری برخوردار است.






مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان افزود: استان کرمان از نعمت خدادادی نور خورشید به اندازه کافی برخوردار است و به همین جهت استان کرمان از سایر استان‌هایی که این طرح در آن‌ها اجرا می‌شود از ویژگی خاصی برخوردار است و ایجاد انرژی‌های پاک و خورشیدی در کرمان جواب می‌دهد.





صادقی با اشاره به اینکه با تفاهم ایجاد شده یک هزار و 200 مورد از این طرح در استان کرمان اجرایی می‌شود گفت: برای خانواده‌های تحت پوشش ابتدا استعدادیابی این طرح انجام می‌شود و بعد آموزش و مهارت‌های لازم برای خانواده داده شده سپس طرح در پشت بام منزل آنها اجرا می‌شود.





وی با اشاره به اینکه آموزش و نظارت تا مرحله بهره‌برداری جزو اصلی‌ترین برنامه‌های کمیته امداد در بحث ایجاد اشتغال است تصریح کرد: این نظارت تا جایی انجام می‌شود که یقین پیدا شود که خانواده از نظر درآمدی خودکفا شده و آن زمان از سطح حمایتی امداد خارج می‌شود.






مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح ماهیانه بین 700 تا 900 هزار تومان درآمد خانواده باشد که بخشی بابت پرداخت اقساط تسهیلات و مابقی آن هم درآمد محسوب شود.

 

 

 

منبع: تسنیم

 

 

 

 

 

انتهای خبر

انرژیبرقتاسیساتخورشیدی
Comments (0)
Add Comment