پارکی پر از علم در کرج

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، برقراری تعامل و همکاری پژوهشگاه مواد وانرژی و پارک علم وفناوری البرز انجام میشود.
رییس مرکز رشد پژوهشگاه مواد وانرژی کشور گفت: ایجاد تعامل و زمینه های همکاری پژوهشگاه مواد و انرژی با پارک علم و فناوری البرز فراهم است.
برقراری تعامل و همکاری پژوهشگاه مواد وانرژی و پارک علم وفناوری البرز
محمدرضا رحیمی پور در بازدید از پارک علم و فناوری البرز افزود: مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی 20 شرکت فعال در حوزه های مختلف از جمله تولید مواد نانو، حوزه سلامت، بایولوژیک، آی تی و… دارد که پژوهشگاه می تواند با ایجاد تعامل با پارک علم و فناوری البرز ، زمینه های رشد و توسعه این شرکت ها را مهیا کند.
وی تأکید کرد: مشکلات موجود در حوزه پژوهش و فناوری حل نمی شود مگر با تعامل دست اندرکاران فعال در حوزه مدیریت علمی، فناوری و تکنولوژی کشور.
رئیس پارک علم و فناوری البرز نیز در این بازدید ضمن معرفی مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز گفت: استان البرز از لحاظ علمی پتانسیل بالایی دارد چرا که از سراسر کشور نخبگان در موضوعات مختلف در این استان وجود دارند و این مسئله می تواند باعث توانمندی استان البرز باشد.
عطاء الله ربانی افزود: اولین مراکز تحقیقاتی و فناوری کشور در استان البرز تأسیس شده اند و ظرفیت رشد و توسعه علمی و فناوری در استان بالاست.
وی همچنین خاطر نشان کرد: مدیریت ارشد استان نیز علاقه و انگیزه کافی برای خدمت در استان به خصوص در زمینه رشد علمی و فناوری را دارد و این توانمندی ها باعث می شود که مسئولیت بهره برداری از پتانسیل های خوب افزایش یابد.
وی در این نشست پیشنهاد کرد: اگر شرکت هایی مراجعه کننده به پارک علم و فناوری البرز شرایط حضور در مرکز رشد را داشته باشند به پژوهشگاه مواد و انرژی معرفی کنیم و اگر شرکت های مستقر در آن پژوهشگاه نیز از شرایط لازم برخودار باشند به پارک علم و فناوری البرز معرفی شوند تا زمینه توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان مهیا شود.
وی همچنین با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی در خصوص تبدیل ایده به محصول برای اعضای هیئت علمی و نخبگان گفت: پژوهشگاه مواد و انرژی نیز می تواند از این برنامه پارک در جهت رسیدن به اهداف خود بهره مند شود.
مقرر شد تفاهم نامه همکاری مابین این پژوهشگاه و پارک علم و فناوری البرز بزودی منعقد شود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

استان البرزانرژیتاسیساتفناوریپارکپژوهش
Comments (0)
Add Comment