پارس جنوبی بدون تلفات جانی از حریق نجات یافت

 

به گزارش تاسیسات نیوز،با کنترل درست بحران به وقوع پیوسته در پارس جنوبی آتش سوزی بدون تلفات جانی مهار شد.

علیرضا ارزنده شنبه شب در گفت وگو با ایرنا افزود: واکنش به موقع و متناسب با حجم بحران از شاخص های موفقت در مدیریت یک بحران است که در حادثه شنبه در پتروشیمی پارس این مهم انجام شد و از بروز هر گونه خسارت جانی و آسیب به تاسیسات جلوگیری به عمل آمد.

وی یادآورشد: در سال 1389 در حادثه مشابه در پتروشیمی پردیس چندین نفر جان باختند اما امروز به دلیل نهادینه شدن ساختار مدیریت بحران در منطقه و هماهنگی مدیریت های بحران در پالایشگاه ها و پتروشیمی ها عملا در حوادثی مانند آنچه امروز رخ داد هم آتش سوزی در کمترین زمان ممکن مهار شد و هم از بروز تلفات جانی جلوگیری شد.

ارزنده اظهار داشت: دلیل این موفقیت در تخلیه به موقع و واکنش منطقی و سریع گروه های امدادی و آتش نشان تحت مدیریت واحد است که در حادثه آتش سوزی پارس به منصه ظهور رسید.

وی با بیان این که در زمان وقوع حوادث در سطح هر کدام از تاسیسات مستقر در منطقه عملا مسوولیت مستقیم کنترل بحران با مدیریت آن واحد است و واحد HSE آن مجموعه در لایه اول کنترل بحران قرار دارد افزود: در این فرایند، سازمان منطقه ویژه به عنوان مدیریت ارشد HSE منطقه در لایه دوم قرار دارد و در صورت توسعه بحران عملا به فرایند کنترل بحران ورود می کند.

وی در رابطه با حادثه آتش سوزی پتروشیمی پارس نیز افزود: در این حادثه، آتش سوزی در همان سطح اول توسط واحد HSE آن پتروشیمی مهار و از گسترش آن به سطح بحران جلوگیری شد و بلافاصله پس از کنترل آتش سوزی، نیروهای عملیاتی به پاکسازی منطقه مورد نظر پرداختند.

ارزنده یادآورشد: علت آتش سوزی در توربین پتروشیمی پارس در دست بررسی است.

این آتش سوزی ساعت 12 ( شنبه ) در توربین پتروشیمی پارس آغاز شد که با واکنش سریع و به موقع نیروهای آتش نشانی در ساعت 12 و 30 دقیقه مهار شد.

شرکت پتروشیمی پارس از جمله مجتمع های بزرگ پتروشیمی منطقه پارس جنوبی است ، این شرکت در سال ١٣٧٧ تاسیس شد و پروپان ،بوتان و اتان از جمله محصولات آن است.

شرکت پتروشیمی پارس روبروی فازهای چهارم و پنجم پارس جنوبی واقع شده است.

در پارس جنوبی 24 فاز پایشگاهی وجود دارد که تاکنون 12 فاز به بهره برداری رسیده است.

همچنین در منطقه پارس جنوبی 29 شرکت پتروشیمی پیش بینی شده است که در زمان حاضر 12 پالایشگاه در دست احداث یا بهره برداری است .

عمده فازهای پارس جنوبی در شهرستان عسلویه قرار دارد.

عسلویه درفاصله 285 کیلومتری جنوب بوشهر واقع شده است.

 

پایان خبر/

آتش سوزیآتش نشانیحریقپارس جنوبیپتروشیمی پارس
Comments (0)
Add Comment