ویراست چهارم «مهندسی مایکروویو» به بازار کتاب رسید

چهارمین ویراست کتاب «مهندسی مایکروویو» به قلم ایوب میر‌طاووسی، از سوی انتشارات نیاز دانش منتشر شد.

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز این کتاب با موضوع اصول و مبانی الکترومغناطیس، انتشار موج و تحلیل شبکه‌های مایکروویو، در 14 فصل تالیف شده است.

 

فصل نخست کتاب، «تئوری الکترومغناطیس» را معرفی و تشریح کرده است. در فصل‌های دوم تا چهارم، مباحث «تئوری خط انتقال»، «خطوط انتقال و موج‌برها» و «تحلیل شبکه مایکروویو» بررسی شده‌اند.

 

این کتاب در فصل پنجم، موضوع «تطبیق امپدانس و تنظیم» را مطرح و به خطوط باریک‌شونده اشاره کرده است.

 

مولف در فصل‌های ششم تا دهم اثر خود «تشدید‌کننده‌های مایکروویو»، «تقسیم‌کننده‌های توان و کوپلر‌های جهتی»، «فیلتر‌های مایکروویو»، «تئوری و طراحی مولفه‌های فریتی» و «نویز و اعوجاج غیر‌خطی» را گنجانده است.

 

«ابزارهای فعال RF و مایکروویو» عنوان فصل یازدهم از این کتاب دانشگاهی است که در آن، آشکارساز‌ها و دیود‌های شاتکی، ترکیب توان و مدارهای مجتمع یکپارچه مایکروویو، بررسی شده است.

 

سه فصل پایانی این کتاب نیز به بررسی «طراحی تقویت‌کننده مایکروویو»، «نوسان‌سازها و مخلوط‌کننده‌ها» و «معرفی سیستم‌های مایکروویو» اختصاص دارند. این فصل‌ها، به تشریح میدان‌ها و توان تابیده شده از آنتن‌ها و مخابرات بی‌سیم اشاره دارند.

ویراست چهارم کتاب «مهندسی مایکروویو» با شمارگان یکهزار نسخه در 800 صفحه، به قیمت 23 هزار و پانصدتومان از سوی انتشارات نیاز دانش منتشر شده است.

 پایان پیام/.

 

 

نظام مهندسی، کتاب، اخبار
Comments (0)
Add Comment