وضع مالیات برای نفت

به گزارش تاسیسات نیوز، کاخ سفید اعلام کرده است: بودجه جدید پیشنهادی اوباما به کنگره، وضع مالیات برای شرکت های نفتی را در بر می گیرد. این طرح این شرکت ها را ملزم به پرداخت 10 دلار برای هر بشکه نفت تولیدی می کند.

 

 

 

پولی که از قبال این طرح عاید کشور می شود بالغ بر 32 میلیارد دلار درآمد سالانه بوده و در پروژه های حمل و نقل و زیرساختارها از جمله پل ها و راه آهن، خط ریلی فوق سریع و تحقیق روی وسایل نقلیه پیشرفته از جمله خودروهای برقی و خودهدایت شونده هزینه خواهد شد.

 

 

طرح افزایش بیشتر هزینه ها برای تولید سوخت های فسیلی، بخشی از تلاش های گسترده اوباما برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. هدف، گران تر کردن تولید و مصرف آن دسته از منابع انرژی که گازهای گلخانه ای گرم کننده زمین منتشر می کنند و در عین حال ترغیب بازار برای منابع انرژی تجدیدپذر و پاک مثل باد و انرژی خورشیدی است.

 

 

حدود 30% انتشارات گازهای گلخانه ای کشور از وسایل نقلیه می آید و سرمایه گذاری در راه آهن فوق سریع و وسایل نقلیه پاک تر به کاهش این انتشارات کمک می کند.

 

 

 

این شیوه جدید سرمایه گذاری روشی است که اولویت را بر کاهش گازهای گلخانه ای قرار می دهد و در عین کاخ سفید در یک گزارش گفت: «حال برای ارایه یک بخش حمل و نقل پایدار و پیچیده و یکپارچه تر کار می کند.»

 

 

 

هدف از آخرین حرکات تغییر آب و هوا، کندکردن تولید سوخت های فسیلی است. ماه گذشته وزارت کشور برنامه هایی برای توقف اجاره جدید معادن ذغال سنگ به زمین های عمومی و در عین حال انجام مطالعه ای که منجر به قیمت های بالاتر برای شرکت هایی که ذغال سنگ از اموال دولتی استخراج می کنند ارایه کرد.

 

 

قیمت های نفت در پایین ترین سطح خود در بیش از یک دهه گذشته قرار دارند؛ برخی سیاست گذاران معتقدند این مساله فرصتی برای حداقل کردن تاثیر ان قیمت روی مصرف کننده فراهم می کند. اما شرکت های نفتی که سود آنها با قیمت نفت بسیار کاهش یافته همراه با جمهوری خواهان کنگره که همیشه با هرگونه تلاش برای افزایش مالیات مخالف بوده اند احتمالا مبارزه سختی با این قانون خواهند کرد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

انرژیبرقتاسیساتنفت
Comments (0)
Add Comment