ورود کمیسیون عمران به بررسی وضعیت اجرای قانون نظام مهندسی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: کمیسیون عمران با تشکیل پرونده نظارتی رسماً به بررسی وضعیت اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ورود کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، عبدالجلال ایری  از ورود کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به بررسی وضعیت اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان خبر داد و گفت: در جلسه روز سه‌شنبه( ۲۷ شهریور ماه ) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با موافقت اعضای کمیسیون مقرر شد، با اعمال ماده ۴۵ قانون آیین نامه داخلی مجلس، وضعیت اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بررسی و به صحن مجلس شورای اسلامی جهت تصمیم گیری گزارش شود.
این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: طبق ماده قانونی مذکور، کمیسیون های تخصصی در انجام وظایف نظارتی در موارد مهم و حساس ورود نموده و نتایج بررسی خود را در قالب گزارش نظارتی به صحن ارائه می‌کنند. این گزارش می‌تواند حاوی ناکارآمدی‌های عملکردی مسئولان اجرایی و همچنین اعلام نیازهای اصلاح قوانین باشد و در صورتی که پیشنهاداتی برای اصلاح قانون ارائه شود با فوریت در دستور رسیدگی صحن قرار می‌گیرد.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هدف قانون نظام مهندسی، نظم دهی به امور مربوط به مشاغل و حرفه‌های فنی و مهندسی در بخش‌های ساختمان و شهرسازی، وضع مقررات ملی ساختمان و  بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و ایمنی ساخت و سازه ها و همچنین نظارت بر حسن اجرای خدمات و مواردی نظیر آن است اما برای ارتقا کارایی این قانون لازم است موادی اصلاح شود.
این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: موضوع اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در دوره دهم و یازدهم مجلس نیز پیگیری شده بود اما فرصت بررسی آن در صحن مجلس ایجاد نشد. لذا تلاش داریم در مجلس دوازدهم این کار را به سرانجام برسانیم و با ایجاد پرونده نظارتی به بررسی وضعیت اجرای قانون مذکور بپردازیم. موارد بسیار مهمی در این خصوص وجود داشته که پس از بررسی در کمیسیون اطلاع رسانی می‌شود.
قانون نظام مهندسی ساختمانپرونده های نظارتی قانون نظام مهندسی
Comments (0)
Add Comment