وجود ۱۱ هزار استاندارد آموزشی در بدنه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به گستره‌ فعالیت‌های این سازمان در سراسر کشور گفت: بخشی از حوزه ماموریتی ما، منبعث از موضوعات جهانی است. بیش از ۱۱ هزار استاندارد آموزشی در بدنه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای وجود دارد و این استانداردها متناسب با درخواست گروه‌های مختلف مردم برگزار می‌شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهرداد عظیمی امروز و در آخرین روز از هفتمین همایش مدیران ستادی و استانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در تبریز  اظهار کرد: امروز بیش از گذشته نسبت به آیندهی کشور و حوزه ماموریتی خود امیدوار شده‌ایم. فراتر از بحث‌های سازمانی، مباحث کشوری و نظام در ماموریت‌های فنی و حرفه‌ای مطرح است که نمی‌توان نسبت به آن‌ها بی تفاوت بود.
وی افزود: بخشی از حوزه ماموریتی ما، منبعث از موضوعات جهانی است. بیش از ۱۱ هزار استاندارد آموزشی در بدنه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای وجود دارد و این استانداردها متناسب با درخواست گروه‌های مختلف مردم، برگزار می‌شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: دامنه‌ بررسی سازمان اداری و استخدامی کشور، فراگیر بوده و شامل کل کشور و همه بخش‌ها می‌شود. گمان نمی‌کنم‌ دستگاه دیگری به‌جز سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بتواند شریک این سازمان از لحاط تجربه و ظرفیت برای دستیابی به اهدافش درخصوص سرمایه انسانی باشد.
عظیمی گفت: بیش از ۳۰ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای و بیش از ۳۴۰۰ مرکز جوارکارگاهی در کشور وجود دارد. در هر نقطه روستایی و محروم کشور اگر لازم باشد، حتی با اعزام واحدهای سیار می‌توانیم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای لازم را ارائه دهیم.
وی با بیان این‌که این حجم از گستردگی عملیات فنی و حرفه‌ای، فقط با ۱۲ هزار پرسنل در حال انجام است، افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، آمادگی خود را برای شریک اجرایی شدن تمام موضوعات و اهداف مربوط به سرمایه انسانی و دیگر موارد مربوطه با سازمان استخدامی کشور اعلام می‌کند.
وی با بیان این‌که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، نسبت به اشتغال و سرمایه انسانی در کشور دغدغه دارد، تاکید کرد: در راستای انجام وظایف خود در زمینه کمک به ساماندهی نیروهای اداری، متعهدانه تلاش می‌کنیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در خصوص این جلسه نیز گفت: یکی از اهداف این جلسات، ارزشیابی و مرور عملکرد بخش‌های مختلف از جمله استان‌ها و حوزه ستادی است. در کنار جلسات رسمی نیز بازدیدهایی از صنایع داریم که امروزه جزء مجموعه‌های توانمند محسوب می‌شوند و بخشی از تامین منابع ارزی از طریق این واحدها در حال انجام است.

وی افزود: مقرر گردید که این جلسات مطابق برنامه، منظم دنبال شود و درخصوص راهبری، اجرا و مدیریت تمامی موضوعات زیرمجموعه فنی و حرفه‌ای باید در این جلسات، مرور و هم اندیشی شود.

استاندارد آموزشیفنی و حرفه ایهفتمین همایش مدیران ستادی و استانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای
Comments (0)
Add Comment