واکاوی تولید سیمان های بی کیفیت

علی اکبر الوندیان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت سیمان درباره سهم سیمان در تولید مسکن با کیفیت گفت: سیمان علاوه بر اینکه در واحدهای تولیدی، سیستم کنترل کیفیت پیوسته دارد، به صورت برخط هم به آزمایشگاه می‌رود و کیفیت آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. همچنین بخش نظارت سازمان استاندارد به واحدهای تولیدی مراجعه می‌کند و نمونه سیمان را مورد آزمایش قرار می‌دهد.
به گزارش تاسیسات نیوز، وی در پاسخ به این سوال که چرا بتن‌های آماده کیفیت لازم را ندارند، گفت: بنده اظهارنظری در این مورد نمی‌کنم. سازمان استاندارد باید درباره بی‌کیفیت بودن بتن توضیح دهد، اما به طور کلی باید استانداردهای لازم برای تولید بتن و سنگدانه رعایت شود.
الوندیان تاکید کرد: استانداردهای لازم در تولید سیمان در کشور رعایت می‌شود، به طوری که همکاری بسیار خوبی بین صنعت سیمان، سازمان استاندارد و مرکز تحقیقات راه‌ و شهرسازی برقرار است و همه در راستای تولید باکیفیت سیمان تلاش می‌کنند.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت سیمان اظهار کرد: درباره باکیفیت بودن سیمان شکی نیست، چراکه ایران استاندارد کلینکر را نوشته است. به عبارتی، ایران متولی استاندارد کلینکر است و در حال حاضر ۱۴ میلیون تن سیمان تولیدی به حدود ۲۴ کشور صادر می‌شود و هیچ‌وقت به علت بی‌کیفیت بودن برگشت نخورده است.
سیمان بی کیفیتسیمان غیراستانداردسیمان و ساخت و ساز
Comments (0)
Add Comment