کاهش ۶۰ درصد آلاینده های کربنی ​هندا

 هندا قرارداد خرید سالانه یک میلیون مگاوات-ساعت انرژی خورشیدی بادی را به امضا رساند. ساختار نوآورانه ای که هندا به کار گرفته باعث بسط و گسترش بازار برای خرید انرژی های تجدیدپذیر شده است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، این شرکت ژاپنی  به منظور کاهش آلایندگی های کربنی ناشی از عملیات تولید در خاک آمریکا، وارد قرارداد خرید قدرت مجازی بلندمدت موسوم به VPPA ( Virtual Power Purchase Agreement ) شده است که برق مورد نیاز کارخانه های هندا را در خاک آمریکا تأمین می کند و چون انرژی حاصل از باد و خورشید است تولید آلاینده های دی اکسید کربن و منواکسید کربن ۶۰ درصد کاهش می دهد. دلیل به کار بردن واژه مجازی در این قرارداد این است که هندا در بخشی از تأمین برق خود به خرید برق از تسهیلات محلی ادامه می دهد اما هزینه های آن صرف تولید برق با آلایندگی صفر می شود.
کارخانه هندا در اوهایو ایندیانا و شرکت خودروسازی آلاباما از این به بعد برق خود را از انرژی تجدیدپذیر تأمین می کنند و هندا را به اهدافش در زمینه کاهش آلایندگی می رسانند. با این انتخاب، هندا بزرگترین خودروساز جهانی است که عملیات تولید خود را با انرژی بازگشت پذیر انجام می دهد.
از پاییز سال ۲۰۲۰ مزرعه برق بادی «بویلینگ اسپرینگز ویند» در اوکلاهوما ۵۳۰ هزار مگاوات-ساعت در سال برق مورد نیاز هندا را تأمین می کند و ازپاییز سال ۲۰۲۱ مزرعه برق بادی در تگزاس ۴۸۲هزار مگاوات-ساعت دیگر در اختیار هندا قرار می دهد. اطلاعات دقیق تر در مورد تسهیلات تگزاس در سال ۲۰۲۰ منتشر می شود، زمانی که پروژه کامل شده باشد.
خرید بیش از ۱ میلیون مگاوات-ساعت برق، این شرکت را به بزرگترین خودروساز خریدار برق بادی خورشیدی تبدیل کرده است. با این کار هندا در عمل ثابت می کند که دوست دار محیط زیست است و با این که می داند محصولاتش به محیط زیست آسیب می زنند، اما به دلیل نیاز بشر به حرکت و حمل و نقل، مسئولانه به فکر کاهش آسیب به محیط زیست است.
رایان هارتی مدیر محیط زیست و خودروهای متصل هندای آمریکا می گوید: «امیدواریم روش نوآورانه ی هندا در پروژه بویلینگ اسپرینگز شرکت های دیگر را تشویق کند که از روش VPPA برای تأمین برق مورد نیاز از منابع تجدیدپذیر استفاده کنند تا آلاینده های کربنی مؤثر در تغییرات آب و هوایی و اقلیمی را بکاهند.
سیلویا اورتین مدیر عامل E.ON نیز در این خصوص گفته است: «افتخار می کنیم که با هندا برای تأمین برق ۱۰۰ درصد پاک همکاری می کنیم. همچنین E.ON خود را وقف آینده پایدار کرده و ارزش های آن مطابق ارزش های هندا در کاهش گازهای گلخانه ای است».
بر اساس برنامه های استراتژیک، هندا برنامه ریزی کرده است که در سال ۲۰۵۰ میزان آلاینده های دی اکسید کربن نسبت به سال ۲۰۰۰ به میزان ۵۰ درصد کاهش پیدا کند. برای تحقق این برنامه، هندا تا سال ۲۰۳۰، دو سوم فروش خود را به محصولات برقی شده (تمام برقی، هیبریدی، پیل سوختی [هیدروژنی]) اختصاص خواهد داد. با این روش ها هندا، به شکل مسئولانه ای، کاهش آثار زیان بار محصولاتش را دنبال می کند و برای رسیدن به این هدف تمام چرخه حیات خودرو، از طراحی تا خط تولید، توزیع و فروش محصولات را مد نظر قرار می دهد.
انرژی بادیهندا
Comments (0)
Add Comment