همکاری‌های اقلیمی آلمان با ایالت کالیفرنیا

 

در پی تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از توافق آب و هوایی پاریس ، دولت برلین درصدد همکاری بیشتر با ایالت کالیفرنیا در این زمینه است و وزیر محیط زیست آلمان در کالیفرنیا از توافق با فرماندار این ایالت خبر داد.




باربارا هندریکس وزیر محیط زیست آلمان که به کالیفرنیا رفته است، روز شنبه در شهر سانفرانسیسکو پس از دیدار با جری براون فرماندار این ایالت اعلام کرد که دو طرف در زمینه همکاری‌های محلی و منطقه‌ای به توافق رسیده‌اند.

 

 

 

وزیر محیط زیست آلمان گفت: ما بدون مشارکت جوامع محلی و منطقه ای نمی توانیم به اهداف معین شده در زمینه آب و هوا دست یابیم. این مساله بخصوص پس از خروج دولت آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس روشن تر شده است.

 

 

 

در بیانیه مشترک دو طرف آمده است: کالیفرنیا و آلمان رهبران جهان را در زمینه مبارزه با تغییرات آب و هوایی – تهدید موجویتی زمان ما – متحد می سازند.

 

 

 

وزیر محیط زیست آلمان تاکید کرد که دولت برلین تضمین خواهد کرد که شهرها، اجتماعات محلی و منطقه ای نقش مهمی در کنفرانس آب و هوایی ماه نوامبر سازمان ملل در شهر بن آلمان خواهند داشت.

 

 

 

وزیر محیط زیست آلمان در طعنه ای به دونالد ترامپ نیز گفت: قانون اساسی آمریکا بیشتر از ۸ سال اجازه ریاست جمهوری را نمی دهد بنابراین این دوران حداکثر ۸ سال است ؛ گمان می کنم که آب و هوا این دوران را دوام بیاورد.

 

 

 

براون همچنین گفت که سفر این مقام آلمانی به ایالت کالیفرنیا آمریکا برای گفت وگو درباره تلاش های آب و هوایی، نشان دهنده عزم برخی از فرمانداران و حدود ۲۰۰ تن از شهرداران و رهبران تجاری در آمریکا برای ادامه کاهش انتشار گازهای آلاینده ناشی از مصرف سوخت های فسیلی است.

 

 

 

این درحالی است که دونالد ترامپ بتازگی اعلام کرد آمریکا از توافق آب و هوایی سال ۲۰۱۵ پاریس خارج می شود.

 

 

 

اعلام خروج دولت آمریکا از توافق پاریس با اعلام مواضع برخی رهبران ایالتی در آمریکا در سطح ملی برای حفظ تلاش ها در زمینه مبارزه با تغییرات آب و هوایی روبه رو شد. فرماندار کالیفرنیا که از برجسته ترین هواداران برنامه محیط زیستی در آمریکا است و بتازگی از سفری برای شرکت در مراسم های آب و هوایی در چین بازگشته است ، گفت: آمریکا با اعلام خروج از توافق پاریس خود را به حاشیه برد اما این موقتی است؛ این موضع آمریکا دوام نخواهد داشت.

 

 

 

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در واکنش به تصمیم جنجالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خارج کردن این کشور از توافق آب وهوایی پاریس، وعده اقدامات قاطع تر از همیشه را برای مقابله با تغییرات اقلیمی و محافظت از سیاره زمین داد.

 

 

 

وی به مخالفت شماری از شرکت های آمریکایی با تصمیم ترامپ اشاره کرد و گفت: از اینکه می بیند شرکت های بسیاری بخصوص در آمریکا می خواهند در این مسیر باشند احساس شوق می کند و تصمیم دولت واشنگتن نمی تواند ما که را ملزم به محافظت از زمین می دانیم، متوقف کند .

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آب و هوابین المللیتاسیساتمحیط زیست
Comments (0)
Add Comment