همه چیز در باره تعارض منافع از زبان خرم

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در ادامه توضیحات شفاف، صریح و کاملی درباره پیگیری موضوع «تعارض منافع» داد و گفت: درباره موضوع «تعارض منافع» برای نخستین بار در تیرماه سال ۱۳۹۹ نامه‌ای خطاب به وزیر وقت راه و شهرسازی نوشتیم و متذکر شدیم که این موضوع، کار دست سازمان و وزارت راه و شهرسازی می‌دهد. بر همین اساس، خواستار در دستور کار قرار گرفتن موضوع تعارض منافع شدیم، زیرا معتقد بودیم موضوع را ظرف چند هفته می‌‌توان تعیین تکلیف کرد.
مهندس خرم خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان در دی ماه سال ۱۳۹۹ نظر خود را درباره موضوع تعارض منافع اعلام کرد ولی وزارتخانه هیچ اقدامی در این خصوص نکرد.
وی همچنین مطرح کرد: در چند جلسه حضوری به مسئولان معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفتم که در همکاری با سازمان، ۱۴ موضوع را در دستور کار قرار دهند که یکی از این موضوعات، تعارض منافع بود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه داد: مسئولان وزارتخانه هم دستور دادند که موضوعات در دستور کار قرار گیرد و هر هفته درباره یک موضوع تصمیم گیری شود، یعنی ظرف مدت ۱۴ هفته تمام موضوعات تعیین تکلیف شوند، این در حالی است که تاکنون فقط یک مورد آن یعنی «آیین دادرسی» به نتیجه رسیده است.
وی یادآور شد: تا سه روز قبل از ابلاغ بخشنامه تعارض منافع، جناب آقای اسلامی وزیر سابق از بنده سوال کردند نظر شما در مورد تعارض منافع چیست؟
مهندس خرم اظهار داشت: بنده در پاسخ گفتم تعارض منافع در مورد روسا، به دلیل تمام وقت بودن، قطعا وجود دارد و نباید روسا کار بگیرند و اگر کار بگیرند، دچار تعارض منافع می‌شوند. در ادامه آنها گفتند در مورد هیات مدیره‌ها نظرتان چیست؟ که بنده پاسخ دادم هیات مدیره‌ها هفته‌ای ۲ تا ۳ ساعت و نهایتا نصف روز کار دارند و در بقیه ایام هفته در اختیار خودشان هستند و معنی ندارد از تخصص‌شان جدا کنیم.
وی در عین حال گفت: بنده در جلسه تاکید کردم که ما باید یک سطحی از کار را تعیین و ابلاغ کنیم، مثلا بگوییم میانگین استان ۵ یا ۸ هزار متر و یا ۳۰ درصد زیر میانگین، یک نرمی را باید تعیین و ابلاغ کنیم که تاکنون این کار نشده است. ضمنا آن کسانی هم که از هیات مدیره محروم می‌شوند ولی عضو هیات رئیسه و یا معاون سازمان می‌شوند، اینها هم از استفاده از پروانه شان محروم شوند. وزیر وقت راه و شهرسازی به آقای محمودزاده گفتند این حرف‌ها قابل تامل است و دقت کنید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مطرح کرد: متاسفانه دو روز بعد از آن جلسه بخشنامه ابلاغ شد و همه در سازمان نظام مهندسی مشمول تعارض منافع شدند، ضمن اینکه ما ۱۲ دستگاه داریم که مشمول قانون تعارض منافع می‌شوند ولی همه دستگاه‌ها را رها و فقط سازمان نظام مهندسی را مشمول این قانون کردند.
وی گفت: بعد از بخشنامه معروف وزارتخانه درباره موضوع تعارض منافع، چهار جلسه با معاونت مسکن و ساختمان برگزار کردیم که در دو جلسه شخصا خودم حضور داشتم.
تعارض منافعخرمنظام مهندسی ساختمان
Comments (0)
Add Comment