همكاري سازمان هاي بهره وري انرژي و استاندارد در كنترل برچسب انرژي

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از دنیای اقتصاد،  ، مدیر عامل سازمان بهره وری انرژی ایران ( سابا) گفت: نظارت بر برچسب های انرژی با سازمان ملی استاندارد ایران است و کنترل محصولات تولید داخل یا ترخیص کالاهای خارجی در آزمایشگاه سازمان بهره وری انرژی صورت می گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ سید حسین سجادی در نشست خبری امروز افزود: سازمان بهره وری انرژی ایران ، آزمایشگاهی با نظارت سازمان استاندارد ایجاد کرده است که نمونه های سازمان استاندارد به این آزمایشگاه ارسال ، رتبه بندی‌برچسب انرژی آن مشخص و گزارش آن به سازمان استاندارد داده می شود تا اجازه ترخیص یا تولید را بدهد.
وی درباره بودجه همکاری با بخش خصوصی هم گفت : 15 میلیارد تومان در زمینه کاهش تلفات و حدود 40 میلیارد تومان در بخش تجهیزات و لوازم خانگی در نظر گرفته شده است.
سجادی درباره طرح جایگزینی یخچال ها و کولرهای فرسوده با یخچال ها و کولرهای نو هم گفت: طرحی که ارائه شده در زمان حذف یارانه نقدی مطرح بوده است تا کسانی که از گرفتن یارانه منصرف شدند ، یخچال یا کولر با رتبه انرژی بالا در اختیار آنها قرار گیرد و تفاوت قیمت را تا معادل یارانه یک سال ، پرداخت کنند که متأسفانه این طرح به نتیجه نرسید اما قابلیت اجرایی را در حال حاضر دارد.
وی گفت : بودجه عمرانی سازمان بهره وری انرژی 180 میلیارد تومان و میزان تخصیص بودجه تاکنون 30 تا 40 میلیارد تومان بوده است.
مدیر عامل سازمان بهره وری انرژی ایران ( سابا) درباره برچسب انرژی یخچال ها نیز گفت: با هر پله ارتقای برچسب انرژی ، 80 کیلووات در سال صرفه جویی می شود.
سجادی اضافه کرد : پارسال قرار شد سه تولید کننده یخچال ، نوع گاز استفاده شده در یخچال را نیز تغییر دهند و گاز R600 استفاده کنند که پیگیری می شود.
صدا و تصویر دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام 

Comments (0)
Add Comment