همزمان با بزرگترین رویداد بین المللی تاسیسات کشور برگزار می شود

دومین کنفرانس بین المللی و پنجمین کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی برودتی کشور
تاسیسات نیوز: دومین کنفرانس بین‌المللی و پنجمین کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تأسیسات حرارتی و برودتی، روز شنبه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار خواهد شد.
بر اساس این گزارش؛  این رویداد با همکاری پژوهشگاه نیرو و انجمن مهندسی حرارتی و برودتی ایران و همزمان با بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی تأسیسات ساختمان با هدف تقویت پیوند بین دانشگاه و صنعت، فراهم آوردن بسترهای لازم برای رشد صنایع مرتبط با تهویه مطبوع و تأسیسات حرارتی و برودتی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی کشور برگزار خواهد شد.

مقالات ارسال شده به این کنفرانس در راستای محورهای اصلی همایش شامل موضوعاتی چون؛ روش‌های نوین طراحی سیستم‌های گرمایش و سرمایش، کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر، فناوری‌های جدید، ساختمان‌های سبز و بهینه‌سازی مصرف انرژی می‌باشد.
نشست‌های صنعتی و آموزشی
علاوه بر این، به موازات برگزاری این کنفرانس، چندین نشست صنعتی و کارگاه آموزشی تخصصی نیز برگزار خواهد شد. این نشست‌ها با محوریت بررسی توانمندی‌ها، نیازها و چالش‌های صنایع مرتبط، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و تجربیات در زمینه‌های مختلف فراهم می‌کند. همچنین، سخنرانی‌های کلیدی توسط اساتید و نخبگان ملی و بین‌المللی در زمینه‌های گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع ارائه خواهد شد.
اهداف و چشم‌انداز کنفرانس
این کنفرانس تلاش دارد با فراهم کردن فضایی علمی و پژوهشی، به رفع نیازهای صنعت کشور در حوزه تهویه مطبوع و تأسیسات حرارتی و برودتی کمک کند و همچنین ارتباطی عمیق‌تر بین دانشگاه و صنعت ایجاد نماید. از دیگر اهداف این همایش، ایجاد انگیزه و امید برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان جهت ورود به این حوزه‌ها و تقویت نقش دانشگاه‌ها در چرخه صنعت و تولید کشور است.
محورهای مهم همایش:
۱- روش های نوین طراحی سیستم های گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع
۲- مقررات ملی ساختمان و استانداردهای ملی مرتبط
۳- کاربرد انرژی های تجدیدپذیر در تجهیزات گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع
۴- فناوری های نوین در سیستم های گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع
۵- سیستم های تهویه مطبوع و تبرید سازگار با رویکرد افزایش بهره وری و حفظ محیط زیست
۶- ساختمان های با مصرف انرژی پایین و صفر
۷- ساختمان های سبز و معماری پایدار
۸- بهینه سازی مصرف انرژی در سامانه های تهویه مطبوع
۹- سامانه های تبرید، سردسازی و کرایوژنیک
۱۰- سیستم های تولید همزمان برق، حرارت و برودت
۱۱- ذخیره سازی انرژی در سامانه های تهویه مطبوع
و…
گفتنی است؛ این همایش که همزمان با بزرگترین رویداد بین المللی صنعت تاسیسات در کشور برگزار می شود، به همت پژوهشگاه نیرو وانجمن تاسیسات به عنوان متولیان اصلی وهمچنین دانشگاه آزاد اهواز، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه بین المللی امام خمینی، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، شرکت نمانگر، دانشگاه علم وفرهنگ، انجمن علمی مهندسی حرارتی برودتی، سیویلکا، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار می شود. همچنین پایگاه خبری تاسیسات نیوز به عنوان  حامی رسانه ای  در رویداد بزرگ در عرصه صنعت تاسیسات و تهویه کشور حضور می یابد.
بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی تأسیسات ساختماندومین کنفرانس بین‌المللی و پنجمین کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تأسیسات حرارتی و برودتینمایشگاه بین المللی تاسیساتپنجمین کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تأسیسات حرارتی و برودتی،پژوهشگاه نیرو
Comments (0)
Add Comment