همدلی و تعامل نظام مهندسی تهران با شهرداری

به گزارش تاسیسات نیوز، نظام مهندسی ساختمان استان تهران با تعامل و همدلی با شهرداری تهران به حل اختلاف در زمینه انتخاب و نحوه معرفی مهندس ناظر و توافق نهایی رسیدند.






رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از توافق سازمان نظام مهندسی و شهرداری تهران پس از 6 هفته اختلاف خبر داد و گفت: ارجاع نظارت از طریق سازمان نظام مهندسی، کمتر از یک هفته دیگر از سر گرفته خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

مهندس بیطرف در خصوص موضوع اختلاف نظام مهندسی و شهرداری در 6 هفته گذشته نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: از 17 فروردین تا 18 اردیبهشت ماه که نشست نهایی و امضای توافقنامه بود، مجموعاً 16 جلسه برگزار شد که از این بین، 8 جلسه هم اندیشی با حضور مسوولان نظام مهندسی تهران، شهرداری تهران، وزارت راه و شهرسازی، استانداری تهران و شورای اسلامی شهر و 8 جلسه مذاکره دو جانبه بین نظام مهندسی و شهرداری تهران برگزار شد.

 

 

 

 

 

رئیس نظام مهندسی استان تهران بیان کرد: مذاکرات مستقیم بین دو نهاد و همچنین جلسات هم اندیشی بسیار اثرگذار بود و در نهایت موجب رفع اختلاف و حصول توافق گردید.

 

 

 

 

بیطرف همچنین گفت: در ایام خجسته شعبانیه اعلام می داریم که همدلی و هم فکری اهداف دو نهاد نظام مهندسی و شهرداری، موجب ارتقای ساخت و ساز، تسهیل امور مربوط به نهادها از جمله پروانه ساخت و همچنین کیفی سازی ساختمانها و مواردی از این قبیل را به همراه داشته است.

 

 

 

 

 

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در ادامه عنوان داشت: نتیجه مذاکرات دستگاه ها و نهادهای مرتبط، یک صورتجلسه مورد تأیید طرفین بوده است که این صورتجلسه 6 بخش دارد.

 

 

 

 

 

انتخاب و معرفی ناظر یا همان ارجاع نظارت، کنترل نقشه های فاز 2 ساختمانهای با متراژ زیر بنای بالای 2 هزار متر مربع، صدور شناسنامه های فنی – ملکی ساختمانها، مطالعات ژئوتکنیک، موضوع سازندگان یا مجریان ذیصلاح و بررسی پرونده های ارجاع شده در 6 هفته گذشته عناوین بخش های توافق شده بوده است.

 

 

 

 

مهندس بیطرف ضمن اشاره به توقف ارجاع نظارت توسط شهرداری در سه هفته گذشته، بیان کرد: مذاکرات در فضایی دوستانه و در قالب هم اندیشی برگزار شد و به نتایج مناسبی منتج شده است.

 

 

 

 

وی همچنین گفت: در مذاکرات تأکید همه طرف ها به قانون گرایی در رعایت قوانین حوزه ساخت و ساز بوده است.

 

 

 

 

 

مهندس حبیب ا… بیطرف همچنین اجرایی شدن نظارت مهندسین بر الزامات مدیریت مصرف آب و مبحث 16 مقررات ملی ساختمان از خرداد ماه سال جاری را امروز با اصحاب رسانه در میان گذاشت.

 

 

 

 

 

مهندس بیطرف در جمع خبرنگاران، ضمن اشاره به تعامل و همکاری مناسب نظام مهندسی استان تهران و شرکت آب و فاضلاب تهران جهت اجرایی شدن توافقنامه مهم الزامات مدیریت مصرف آب و مبحث 16 مقررات ملی ساختمان گفت: تفاوت مهم عقد توافقنامه در دوره هفتم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با دوره های گذشته در اینست که در این دوره زمانی اقدام به عقد تفاهم نامه می شود که تمامی الزامات و زیرساخت های آن فراهم شده باشد.

 

 

 

 

وی ادامه داد: با لطف خدا، تعامل بسیار مناسب و خوبی برای تأمین زیرساخت های انعقاد توافقنامه اجرایی مورد اشاره بین این دو نهاد صورت گرفته که از جمله این زیرساخت ها می توان به آموزش مهندسین دارای صلاحیت، فراهم کردن سیستم نرم افزار ارجاع کار، تأمین زیرساخت های نظارت سازمان بر مهندسین و فراهم کردن مقررات، شیوه نامه ها و جزئیات اجرایی طرح می باشد.

 

 

 

 

 

بیطرف ابراز امیدواری کرد که این توافقنامه که اثرات بسیار مثبت و سازنده ای به همراه دارد، در اوایل ماه آینده، اجرايي گردد.

 

 

 

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران 4 اصل محوری قانون گرایی، اخلاق مداری، برنامه محوری و شایسته سالاری را مبنای مدیریتی این سازمان عنوان کرد.

 

 

 

 

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران خطاب به خبرنگاران حاضر در نشست خبری گفت: در توافقات قرار بر این شد که شهرداری فهرست مهندسینی که در مدت اخیر، کار نظارت بعهده گرفته اند را به سازمان ارائه کند.

 

 

 

 

 

بیطرف در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص نحوه برخورد سازمان با مهندسانی که در مدت اخیر کار نظارت گرفته اند، بیان داشت: این تصمیم بعهده هیأت مدیره سازمان است. پس از تصمیم هیأت مدیره در این خصوص اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

 

 

 

مهندس بیطرف در ادامه به سؤال خبرنگاری در خصوص مجری ذیصلاح پاسخ داد و گفت: بنا به توافق نامه امضا شده در هیأت پنج نفره، در صورت پیاده سازی زیرساختها، حضور مجری ذیصلاح از تیرماه الزامی خواهد شد.

 

 

 

 

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران زیرساختهایی که وظیفه آن را بعهده گرفته بود در زمان مناسب آماده و ارائه داده است.

 

 

 

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران خاطر نشان ساخت: پایبندی مجریان ذیصلاح به استانداردهای ساخت و ساز اصلی ترین ضامن رعایت ضوابط و مقررات و ارتقای کیفیت ساختمان می باشد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

تاسیساتتوافقنامهشهرداریمجلسنظام مهندسی
Comments (0)
Add Comment