همایش معرفی لوله های چدن نشکن (داکتیل) مقاوم در برابر زلزله برگزار شد

همایش معرفی لوله های چدن نشکن (داکتیل) مقاوم در برابر زلزله توسط شرکت اب و فاضلاب خراسان رضوی برگزارشد .

 

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز  در این همایش یک روزه که کارشناسان شرکت های آبفای شهری و روستایی استان های خراسان رضوی ، شمالی و جنوبی شرکت داشتند ابتدا یکی از تولید کنندگان ویژگی های لوله های داکتیل را برشمرد سپس معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای خراسان رضوی در باره تاثیر لرزش خیزی و تبعات زلزله بر روی شبکه های توزیع و خطوط انتقال آب و زیان های ناشی از این حوادث طبیعی مطالبی بیان داشت .

 

مهندس محمد رضا کدخدا با اشاره به اتفاقات سالانه در شبکه توزیع آب شرب شهرهای استان اظهار داشت: مقایسه آمار اتفاقات سالانه در شبکه توزیع با کشوری مانند ژاپن نشاندهنده ضرورت توجه بیشتر به استفاده از لوله های مقوم و برگزاری کلاس های توجیهی برای کاهش خسارت های احتمالی است .

 وی همچنین بر حفاظت از سامانه های آب رسانی به عنوان مهمترین شریان حیاتی شهروندان در برابر زلزله تاکید کرد . در ادامه رئیس مرکز مطالعات بحران های طبیعی در صنعت و استاد دانشگاه در سخنانی ضرورت های کاربرد لوله های داکتیل با اتصالات ضد زلزله را در شبکه های توزیع و انتقال آب برشمرد و با بیان اینکه ایران در خشک واقع است میزان بارش های سالانه در این منطقه را ۲۴۰ میلی متر اعلام کرد و اظهار داشت : گرم شدن ۴ درجه ای کره زمین نسبت به یکصد سال گذشته باعث کم شدن بارش ها ، جابجایی نقاط باران خیز با مناطق خشک و تجمیع شدن بارندگی ها شده است .

 

به گفته دکتر نعمت حسنی میزان بارش ها در ایران تا پایان قرن ۲۱ به کمتر از ۱۸۰ میلی متر خواهد رسید و این در حالی است که برنامه های سالانه دیگر پاسخگو نبوده و باید سیاست های ما مبتنی بر قرن طراحی شود.

 

وی طول خطوط آب رسانی کشور را ۸۰ هزار کیلومتر اعلام کرد و با اظهار نگرانی از نشت آب از اتصالات   جایگزینی لوله های آزبست  با لوله های داکتیل را ضروری دانست.

 

 پایان پیام/.

 

 

چیلر،تراکمی، جذبی،نیروگاه، نظام ، گاز، مخزن، نفت،
Comments (0)
Add Comment