هشدارهای ایمنی اتاق خواب

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران توصیه‌ها و هشدارهایی را به منظور حفظ ایمنی اتاق‌های خواب ارائه کرد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران توصیه‌ها و هشدارهایی را به منظور حفظ ایمنی اتاق‌های خواب ارائه کرد.

 

 

سید جلال ملکی ، با بیان اینکه برای گرمایش اتاق‌خواب بهتر است از وسایل گرمازای مداربسته نظیر شوفاژ یا فن استفاده شود، افزود: در صورتی که از بخاری یا دیگر وسایل حرارتی شعله‌ بازاستفاده می‌شود باید از نوع مداربسته مجهز به لوله و کلاهک ایمنی باشد به گونه‌ای که اولا از انتشار دود و گازهای سمی ناشی از احتراق در فضای اتاق جلوگیری شود و ثانیا خطر آتش‌سوزی و سرایت حرارت به مواد قابل اشتعال وجود نداشته باشد.

 

 

 به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچنین باید در اطراف این وسایل گرمایشی در اتاق خواب حداقل به شعاع دو متر از قرار دادن وسایل قابل اشتعال خودداری کرد.

 

 

ملکی با بیان اینکه بهتر است از کشیدن سیگار در اتاق خواب در هنگام استراحت خودداری شود، افزود: در صورتی که از تشک‌های برقی برای خواب و گرم شدن استفاده می‌شود سیستم گرمایشی و المنت‌ها و نیز سیم‌های برق این‌گونه وسایل به طور مرتب کنترل شود چراکه استفاده از این گونه وسایل برای افراد مسن پیشنهاد نمی‌شود.

 

 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه بهتر است برای تزئینات این اتاق از وسایل قابل اشتعال استفاده نشود، ادامه داد: در صورتی که از چراغ شب خواب استفاده می‌شود اولا توان مصرفی آن تا حد امکان پایین باشد و ثانیا دقت شود از تماس مواد قابل اشتعال با آن جدا جلوگیری شود.

 

 

ملکی ادامه داد: در صورتی که از وسایل برقی (بخاری) برای گرمایش محیط این‌گونه امکان استفاده می‌شود باید اولا از ساعت کامل این گونه وسایل مطمئن شد ثانیا در اطراف آنها هیچ‌گونه مواد قابل اشتعال قرار داده نشود.

 

 

به گفته وی استفاده از وسایل اعلام آتش‌سوزی از نوع خودکار (دتکتور) با کنترل مرکزی و مجهز به آژیر الزامی است؛ با توجه به نوع مواد موجود در این گونه مکان‌ها و ماده موثر تولیدی در اثر احتراق (دود) بهتر است نوع دتکتور مصرفی از نوع یونیزه باشد.

 

 

 سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه استفاده از دستگاه آشکارساز گازهای سمی از انواع مختلف به ویژه منواکسید کربن (CO) در صورت امکان پیشنهاد می‌شود، ادامه داد: با توجه به نوع مواد قابل اشتعال در این گونه اماکن (مواد خشک) که خاموش‌کننده مناسب آن آب است، وجود خاموش‌کننده‌های آب و گاز در خانه و محوطه منزل یا آپارتمان ضروری است.

پایان پیام/.

 

 

نظام مهندسی،مهندس، مکانیک، آموزشگاه، کتاب، تاسیسات،ساختمان، کاشانه، کارگران، طرح،
Comments (0)
Add Comment