هشتگرد نیمی از روز آب ندارد

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از ایرنا،با شروع فصل گرما مشکلات آبرسانی و تامین آب شرب برای دستگاههای ذیربط کاری طاقت فرساست.اما در جایی مانند شهر جدید هشتگرد حتی پیش از فصل گرما نیز به دلیل ساخت مساکن مهر،این مشکل به معضل تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، شهرجدید هشتگرد یکی از مناطق پر جمعیت شهرستان ساوجبلاغ است که حدود55 درصد واحدهای مسکن مهر استان البرز در این شهراحداث یا درحال واگذاری است.
براساس آمار اعلام شده از سوی مسوولان منطقه و استان با تحویل واحدهای مسکن مهر به متقاضیان تا پایان سال 94 جمعیت شهرجدید هشتگرد از 50 هزار نفر به 200 هزار نفر خواهد رسید و این در حالی است که زیرساخت های خدماتی در این شهر به خصوص در بخش آب ، برق ، گاز ، فضای آموزشی ، فاضلاب و … فراهم نیست.
با این حال ساکنان کنونی شهر جدید می گویند مشکل کمبود و قطعی آب مشکلی چند ساله است که تابستان امسال به اوج خود رسیده است.
شهروندان شهرجدید هشتگرد این روزها که با ماه مبارک رمضان تقارن یافته به شدت از قطعی و کمبود آب رنج می برند بطوریکه برای تامین آب راهی مناطق دیگر می شوند.
علیرضا کمالی یکی از ساکنان فاز یک شهر جدید هشتگرد گفت: قطعی آب شرب در این روزهای گرم در 24 ساعت شبانه روز 15 ساعت به طول می انجامد.
وی اظهار کرد: مشکل قطعی آب در این شهر تا قبل از شروع طرح مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد حداکثر بین 4 تا 5 ساعت بود در حالی که پس از ساخت و سازها به خصوص امسال مردم این شهر با افت فشار آب و قطع طولانی آب روبرو شده اند .
زهرا اصل روستا یکی از ساکنان فاز دو شهرجدید هشتگرد گفت : وقتی طرح مسکن مهر برای خانه دار شدن خانواده هایی مثل ما اجرا شد بسیار خوشحال شدیم قطعی آب شیرینی خانه دار شدن را برایمان تلخ کرده است.
وی درادامه به سایر مشکلات مسکن مهر و کوتاهی مسولان برای رفع مشکلات مردم در شهر جدید هشتگرد اشاره کرد و افزود: انتظار می رفت با آمدن ماه مبارک رمضان ، مسوولان در این زمینه چاره جویی کنند اما در ظاهر امر فعالیتی دیده نمی شود.
حوریه محمدی دیگر شهروند فاز 2 شهر جدید هشتگرد از کمبود به عنوان مهم ترین مشکل 
نام این شهر نام برد و گفت : خانواده ها برای تامین آب آشامیدنی مشکل مواجه شده چه برسد به بهداشت عمومی و شستشوی ظروف .
وی بیان کرد: به دلیل قطع طولانی آب ناچار به خرید بطری های آب معدنی می شویم در حالی که همسرم گارگر است و در آمد کمی دارد و برای تامین مخارج زندگی و پرداخت قسط وام مسکن ریال به ریال آن را محاسبه می کنیم.
وی گفت: ساکنان شهر جدید هشتگرد برای استحمام به گرمایه عمومی شهر قدیم هشتگرد در مسافت 10 کیلومتری مراجعه می کنند.
حسینعلی سلطانی از ساکنان شهر جدید هشتگرد اظهار داشت : مشکل قطعی آب بارها به مسوولان انعکاس یافته، لیکن کار سازنبوده است.
وی بیان کرد: متاسفانه یکی از دلایل بی آبی این شهر به ساخت و ساز مسکن مهر بر می گردد چون از آب شرب شهر برای آماده سازی و تکمیل این واحدها استفاده می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر جدید هشتگرد گفت: بارها شهروندان برای قطع مکرر آب به دفتر شورا مراجعه کرده اند و از اعضای شورای اسلامی درخواست کمک شده است .
محمود پایکاری افزود: منابع آب شرب فعلی این شهر برای جمعیت آن کافی نیست و قبل از شروع فصل گرما این مهم به مسوولان ذیربط گوشزد شد و حتی نشست بررسی بحران آب در شهر جدید هشتگرد با حضور فرماندار ساوجبلاغ برگزار شد.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: تامین زیر ساخت های خدماتی در شهر بر عهده دستگاههای خدمات رسان است و ما به عنوان مسوول ساخت مسکن فقط خانه ها را می سازیم و آماده تحویل به متقاضیان می کنیم.
محمد رضا توکلی افزود: مردم فکر می کنند که خانه های مسکن مهر با کل تجهیزات خدماتی از جمله آب ، برق ، گاز و تلفن باید به آنها تحویل داده شود در حالی که طبق قانون این دستگاههای خدمات رسان هستند که باید زیر ساخت لازم را فراهم کنند.
فرماندار ساوجبلاغ گفت: یکی از مشکلات ساکنان شهرجدید هشتگرد کمبود زیر ساخت های خدماتی است زیرا در سال های قبل واحدهای مسکن مهر بدون مجهز شدن به سیستم شبکه ای خدماتی از جمله آب به متقاضیان واگذار شده است.
ابوالقاسم پالیزگیر اظهار کرد: در حال حاضر حدود 6 هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد آماده واگذاری به متقاضیان است که به دلیل عدم تجهیز واحدها به خدمات ریر ساختی از جمله آب اجاز تحویل به متقاضیان را نمی دهیم.
وی به افزایش جمعیت این شهر با بسته شدن پرونده مسکن مهر از 50 هزار نفر به 200 هزار نفر اشاره کرد و افزود: متاسفانه منابع آبی مناسبی برای این جمعیت دیده نشده است به گونه ای که در شرایط کنونی با جمعیت فعلی این شهر با بحران آب روبرو شده است.
پالیز گیر گفت : در کل محدوده شهرستان ساوجبلاغ به دلیل کمی نزولات آسمانی همانند سایر نقاط کشور کمبود آب وجود دارد ولی عواملی چون ساخت و سازهای غیر مجاز ، برداشت بی رویه آب در معادن شن و ماسه ، آبیاری اراضی کشاورزی و باغات با روش سنتی ، آمار بالای چاههای غیر مجاز ، فرسودگی سیستم شبکه آبرسانی و مصرف بالای مردم در آب شرب خانگی سبب شده تا زنگ بحران آب در فصل گرما در مناطق شهری و روستایی به صدا درآید.
تلاش خبر نگار ایرنا برای اطلاع از نظر مدیر آبفای شهری شهرستان ساوجبلاغ در زمینه قطع طولانی ساعات آب در شهر جدید هشتگرد و اعتراض مردم این شهر نسبت به این موضوع مهم و حیاتی بی نتیجه ماند.
شهرستان ساوجبلاغ با 250 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

 

پایان خبر/

تابستانشهر جدید هشتگردفصل گرمامسکن مهرکم آبی
Comments (0)
Add Comment