هزینه های بازسازی تاسیسات اعلام شد

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان تهران، خسارت به تاسیسات آبی یکی از معضلات همیشگی شرکت آب و فاضلاب کشور و وزارت نیرو بعد از وجود یک بحران است که بازسازی آن نیازمند هزینه هایی هنگفت است.



قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: برای نوسازی و جبران فرسودگی تاسیسات در طول چند سال گذشته نیاز به به‌روزرسانی و تامین منابع مالی داریم که البته تاکنون تعاریفی برای آن مشخص شده است.

 

علیرضا نوذری‌پور با بیان این‌که برای نوسازی خط لوله هر پروژه ٥٠٠ تا ٧٠٠ میلیارد تومان سرمایه لازم است، اظهار کرد: برای این مسئله تدابیری اندیشیده شده که امیدواریم به نتیجه برسد.



او با اشاره به طرح قمر بنی هاشم گفت: این طرح یکی از طرح‌های بزرگ در حوزه آب و فاضلاب کشور است که با تکمیل آن کیفیت آب در پایتخت ارتقا می‌یابد.



قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این‌که اجرایی‌شدن طرح‌ها نیاز به منابع مالی دارد، تاکید کرد: این منابع باید از طریق دولت و یا باید از محل فروش آب تامین شود.



نوذری‌پور با اشاره به وضعیت سال آبی که سپری شد، ادامه داد: تلاش جدی شرکت آب و فاضلاب بر این بود که تابستان را بدون هیچ مشکلی حل کنیم که خوش‌بختانه این امر برای امسال محقق شد.



وی با اشاره به این‌که با یک اطمینان بیش‌تری از وجود منابع وارد سال آبی آتی می‌شویم، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته به نظر می رسد که در شش ماه دوم سال آبی به دلیل وجود بارش دغدغه کم‌تری را نسبت به تامین آب داشته باشیم.



قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اهمیت ارتقای کیفی در صنعت آب ادامه داد: هر چه از نظر فناوری پیشرفت بیش‌تری داشته باشیم و منابع ما در این زمینه تامین باشد می‌توانیم برنامه‌هامان را تدوین و اجرا کنیم.



نوذری‌پور با بیان این‌که بیش‌ترین مشکل ما در حوزه آب تامین منابع مالی است، گفت: اگر منابع مالی به موقع در اختیار قرار بگیرد می‌توان گفت که بسیاری از مشکلات این صنعت برطرف می‌شود.






انتهای خبر

آببازسازیبودجهتاسیسات
Comments (0)
Add Comment