هزینه اجرای گرمایش از کف چقدر آب می‌خورد؟

سیستم گرمایش از کف از جمله سیستم‌های گرمایشی است که این روزها بسیار پرطرفدار شده و در بسیاری از ساختمان‌ها در حال اجرا است. از نظر هدررفت گرما، نیز سیستمی بهینه با راندمان بالا محسوب می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، این سیستم آسایش حرارتی برای ساکنین فراهم می‌کند و نقش بسزایی در کاهش هزینه‌های مصرف انرژی ایفا می‌کند.
فرآیند تامین گرما توسط این سیستم بدین صورت است که بخشی از گرما از طریق تابش به فضای خانه منتقل می‌شود و بخشی دیگر به واسطه رسانش به هوا منتقل می‌گردد.
در این سیستم ابتدا کف سپس قسمت‌های بالاتر ساختمان گرم می‌شوند. نصب و راه‌اندازی این سیستم در مناطقی که آب و هوای آنها بسیار سرد است راه حلی مناسب برای تامین گرمایش محسوب می‌شود.
عملکرد این سیستم بدین صورت است که وقتی هوای بیرون از ساختمان سردتر از هوای داخل آن باشد خانه گرمای خود را از دست داده، در نتیجه ترموستات سیستم گرمایش از کف فعال می شود. بویلر که در موتورخانه قرار گرفته دمای آب را تا دمای مشخص افزیش می دهد و آن را گرم می‌کند.
اجرای این سیستم گرمایشی در ساختمان‌ها، متخصص خود را می‌خواهد و مانند یک لوله‌کشی ساده نیست که هر نیروی تاسیساتی بتواند آن را به صورت صحیح و دقیق اجرا کند.
این گزارش حاکی است؛ علاوه بر یافتن نیروی متخصص این کار، آگاهی از هزینه اجرای این سیستم نیز از جمله سوالاتی است که همواره ذهن مشتریان را درگیر حساب کتاب می‌کند.
بر اساس اطلاعات واصله به خبرنگار تاسیسات نیوز، هزینه اجرای گرمایش از کف با لوله باکیفیت از حدود ۱۱۰ هزار تا ۲۲۰ هزار تومان متغیر است.
بر اساس این گزارش، اجرای سیستم گرمایش از کف با سیستم کنترل دستی به ازای هر مترمربع از حدود ۱۱۰ هزار تومان آغاز می‌شود که با توجه به نوع لوله انتخابی متغیر خواهد بود. این در حالی است که این هزینه در صورت اجرا با سیستم کنترل ترموستاتیک به ازای هر مترمربع به حدود ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.
سیستم گرمایش از کفسیستم گرمایشیهزینه گرمایش از کفگرمایش از کف
Comments (0)
Add Comment