نیمی از مدارس خراسان رضوی به سامانه موتورخانه مرکزی و بخاری تابشی مجهز شدند

به گزارش تاسیسات نیوز، ‘هدایت الله هاشمی نسب’ افزود: بر این اساس از مجموع هفت هزار و 500 ساختمان آموزشی در خراسان رضوی نیمی از واحدها به ‘استاندارد و ایمنی مورد نظر وزارت آموزش و پرورش’ رسیده است.

 

وی گفت: سیاست وزارت آموزش و پرورش ایجاد موتورخانه مرکزی و یا استفاده از بخاری تابشی در مدارس با هدف حذف تهدیدات احتمالی برای سلامت دانش آموزان است.

 

مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی افزود: تاکنون شش هزار و 621 بخاری تابشی در بین دو هزار مدرسه در سطح این استان توزیع شده است.

 

وی ادامه داد: هزار و 266 واحد آموزشی زیر پوشش آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز به موتورخانه مرکزی و سامانه گرمایشی شوفاژ مجهز شده اند.

 

هاشمی نسب گفت: حدود سه هزار و 250 مدرسه دیگر در استان هم اکنون برای گرمایش از بخاری نفتی کاربراتوری و بخاری گازی استفاده می کنند.

 

وی افزود: طی امسال و سال آینده این تعداد نیز به جمع مدارس دارای موتورخانه و بخاری تابشی می پیوندند.

 

مدیرکل اداره نوسازی خراسان رضوی گفت: بخاری تابشی در بین مدارس دارای یک تا دو کلاس که بیشتر آنها در مناطق روستایی واقع هستند توزیع می شود و بقیه مدارس از سامانه گرمایشی موتورخانه بهره مند می شوند.

 

وی افزود: اعتبارات نوسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس خراسان رضوی امسال با افزایش بیش از دو برابری از 250 میلیارد به 560 میلیارد ریال رسیده است.

 

یک میلیون و 120 هزار دانش آموز در 53 هزار کلاس درس در سطح استان خراسان رضوی تحصیل می کنند.

پایان پیام/.

نیمی-از-مدارس-خراسان-رضوی-به-سامانه-موتورخانه-مرکزی-و-بخاری-تابشی-مجهز-شدند
Comments (0)
Add Comment