نیروگاه هیبریدی خورشیدی – بادی در سوادکوه

به گزارش تاسیسات نیوز، شهابی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران درافتتاحیه نیروگاه هیبریدی (بادی – خورشیدی) روستای ملرد سوادکوه: امروزه حدود ۸۰ درصد انرژی جهان از منابع فسیلی تامین می‌شود.



مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: تولید انرژی از منابع فسیلی با توجه به آلایندگی زیست محیطی، موجب گرم شدن زمین و تغییرات اقلیمی و ایجاد مشکلات متعدد می‌گردد؛ لذا تولید انرژی از منابع تجدید پذیر به صورت فزاینده افزایش یافته است. در این راستا در تعدادی از کشور‌ها نیروگاه‌های حرارتی تعطیل شده و بار عمده تولید برق بر عهده نیروگاه‌های تجدید پذیر قرار گرفته و نیروگاه‌های حرارتی تنها به عنوان پشتوانه تولید انرژی در مواقع اضطراری وارد مدار می‌شوند.



شهابی خاطرنشان نمود: مزیت اصلی نیروگاه‌های تجدید پذیر، تولید در محل مصرف، کاهش تلفات شبکه، کاهش آلایندگی محیط زیست، افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق و تقویت پدافند غیر عامل می‌باشد.



• کشور ما طی سالهای اخیر به تولید برق ار منابع تجدید پذیر توجه کرده و در این راستا طرح‌های متعددی تا کنون به اجرا در آمده است ازجمله:


o. طرح برق رسانی به نقاط فاقد شبکه و روستاهای بدون برق (Off-Grid)


o. طرح خرید تضمینی برق از نیروگاههای خورشیدی و بادی (On-Grid)

 

• پروژه نیروگاه خورشیدی- بادی ملرد در راستای برق رسانی به نقاط فاقد شبکه اجرا شده است. این نیروگاه به صورت هیبرید (ترکیبی بادی- خورشیدی) اجرا شده است و با هزینه بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال اجرا شده است. ظرفیت این نیروگاه ۳ کیلووات است که ۲۵۰۰ وات آن بادی و ۵۰۰ وات خورشیدی می‌باشد.


وی تصریح نمود: اجرای این پروژه به صورت هیبرید موجب تولید انرژی در تمام اوقات شبانه روز می‌گردد و قابلیت اطمینان را بالا می‌برد.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران درپایان از کلیه دست اندرکاران اجرای این پروژه خصوصا همراهی و زحمات هیأت امنای امامزاده و پیمانکار پروژه و معاونت بهره برداری ودیسپاچینگ و مدیرو همکاران دفتر بازار برق و مدیر وهمکاران محترم امور برق سوادکوه و پل سفید تقدیر و تشکر نمودند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

استانبادیتاسیساتخورشیدینیروگاه
Comments (0)
Add Comment