نکات مهم جلسه شماره ۲۲۱ شورای مرکزی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی شورای مرکزی جلسه شماره 221 شورای مرکزی با حضور اعضای اصلی و علی البدل شورای مرکزی و رؤسای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها روز سه شنبه مورخ 1396/8/30 از ساعت 14 الی 18 در سالن جلسات شورای مرکزی تشکیل شد.



در این جلسه پس ازقرائت کلام الله مجید، سخنان پیش از دستور،گزارش امور جاری توسط ریاست سازمان، ارائه شد.

 

مهندس رجبی در جلسه ۲۲۱ شورای مرکزی اظهار داشت :

 

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها ورود خوبی در امداد به زلزله زدگان داشتند و لازم است تجربیات کسب شده مستندسازی و در قالب سند ارائه شود.

 

و پس از بازدیدجامع از این مناطق، مشاهدات و گزارش ها را جمع بندی کرد ،در این رابطه سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان سازمان حرفه ای و تخصصی در صنعت ساختمان ، با تشکیل تیمهای کارشناسی ، مهندسان خودرااعزام به مناطق زلزله زده نموده که پس از بررسی و مستندسازی آسیب های وارده به ساختمان ها و اماکن شهری با هدف ضرورت بکارگیری اصول فنی والزام به رعایت مقررات ملی ساختمان باشد تهیه گزارش نمایندو در اسرع وقت به شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان ارسال تا بتوان اعلام نظر قطعی نمودو هم اکنون در ارتباط بازلزله در موقعیت شناسایی قرار داریم و محکوم نمودن شخص یا سازمان خاصی از روی شتابزدگی است.

 

 

مهندس رجبی گفت :سازمان نظام مهندسی ساختمان بر اساس نص صريح قوانين وظيفه خود را مطابق قانون در قبال آئين نامه انجام خواهد داد ولی انتظار حمایت کامل از تمامی روسای سازمانها در برابر حجمه های علیه سازمان نظام مهندسی وجود دارد.

 

وی از برگزاری جلسه با وزیر راه و شهرسازی خبر داد و بیان کرد جلسه با وزير راه وشهرسازي در ارتباط آئين نامه جلسه مفيد وخوبي بودو از برگزاری دهها جلسه مختلف در رابطه با آیین نامه خبر داد و به صراحت اعلام کرد که با تمام قوا در حمایت از سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام وظیفه خواهد نمود.

 

در ادامه مهندس همتی رییس سازمان نظام مهندسی کرمانشاه گزارش کاملی از اقداماتی که بصورت روزانه از روز بعد از زلزله انجام شده بود، ارایه نمود.

 

در جلسه 221 شورای مرکزی شش پیشنهاد کاربردی توسط دکتر طاهره نصردر راستای زلزله اخیر غرب کشورارایه گردید.

 

همچنین مهندس مجتبی زاده گزارش جامعی از بازدید گروه تخصصی عمران و اعضای شورای مرکزی به مناطق زلزله زده غرب کشور ارایه نمود و تحلیل علل عمده تخریب ساختمانها در زلزله کرمانشاه بر اساس گزارش تهیه شده توسط دکتر نرماشیری را بیان کرد.

 

در جلسه 221 شورای مرکزی پیش نویس نظام نامه اداره جلسات هیأت مدیره استانها توسط مهندس طاهری اصل ارایه که پس از بحث و تبادل نظردر رابطه با آن کلیات طرح مصوب گردید.

 

با تصویب اعضای شورای مرکزی مقرر گردید جلسه آذرماه شورای مرکزی در سازمان نظام مهندسی قم برگزار گردد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

تاسیساتجلسهنظام مهندسی
Comments (0)
Add Comment