نوروز با همراهان – 3

 

مهندس میلاد حاتمی
سردبیـــر نشــــریه مهندسی ایمنی

 

1- بهترین خبر سال 96؟ درک بهتر کمبودها

2- تلخ ترین خبر سال 96؟ رسیدگی نکردن بایسته به وضعیت زلزله زدگان

3- سال 1396 در یک جمله. تسلیت

4-95 و 96 دو سال مکمل هم بودند در اتفاقات ناگوار. پیش بینی شما از سال 97؟! ما همواره از برنامه عقبیم، منتظریم اتفاق بیفتد تا بعد درمانش کنیم و از این رو باد ما را به هر کجا که بخواهد می برد. خدا رحم کند.

5- امسال که خیلی تکان خوردیم. نظرتان راجع به کلمه خانه تکانی. تکانه ها کاش پایشان به اذهان هم می رسید. اما از کلیشه که بگذریم جمله ی جالبی خواندم با این مضمون که کاش تلگرام در این ورطه (هنگامه‌ی خانه تکانی) فیلتر میشد، با دست‌های خیس کار کردن با گوشی مشکل است!

6- یک خاطره از نوروز و عیدی برایمان بگوئید. پدربزرگم از آن بختیاری های مقید بود، مرد اسب و تفنگ و قطار فشنگ. همیشه می گفت سرما فصل مرگ است و هر گاه بهار میشد خوشحال بود که لااقل تا آغاز پاییز، خواهد ماند. در دوره نقاهت بعد از عمل، در مسافرتی عیدانه به ولایت رفته بود. شور جوانی به خاطرش آمد و سوار اسب شد، تکانه ها باعث خونریزی داخلی او شد و تا رسیدن به بیمارستان خون زیادی از او رفته بود. همه نگران بودیم اما او دائم به ما دلگرمی میداد، گویا به بهار ایمان داشت. او همان سال فوت کرد اما 17 مهر.

7- صنعت ایران در سال 97 را پیشگویی کنید. مردم ما خوشبختانه خلاق اند و هرچند نشان میدهند منتظر مسئولیت پذیری مسئولان هستند اما کار خودشان را می کنند! مطمئنا ما از لحاظ صنعتی رشد خواهیم داشت.

8- مهمترین رویداد سال 97 به نظر شما چه خواهد بود؟ بالا رفتن فرهنگ جامعه از هر لحاظ

9- یک کتاب برای خواندن به ما معرفی کنید. رویای عمو جان، فئودور داستایوسکی

10- یک فیلم را توصیه کنید. جاده، فدریکو فلینی

11- سال 1397 را می‌توان سرآغاز سال و سالیان ایمن دانست؟ حرکت به سمت ایمنی سال ها است آغاز شده منتها با اتفاقات اخیر برجسته سازی صورت گرفته است و مطمئنا روند ایمن سازی سرعت خواهد گرفت.

12- چه خبری را دوست دارید در سال 97 بشنوید؟ ایران تحریم ندارد.

13- یک دروغ سیزده بگوئید. یک مسئول تقصیرات را قبول کرده و استعفا داد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

تاسیساتخاطرهشخصیتنوروز
Comments (0)
Add Comment