«نهضت ملی مسکن» درباغ سبز برای جوانان!

تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور:  تصمیم عاجل وزیر راه و شهرسازی برای ساختِ ۱ میلیون واحد مسکونی در سال و تعهد ساختِ ۴ میلیون مسکن در طی مدتِ ۴ سال، شاید بیانگر مدیریت و دوراندیشی این وزیر دولتِ آقای رئیسی دارد که در هر صورت قصدِ عملیاتی کردن آن را دارد.
طرح «نهضِت ملی مسکنِ» در سراسر ایران حتی با حضور چینی ها و اروپایی! در ابتدای وزارت رستم قاسمی خبری بود که در قالب و اسمی جدید و تحت پوشش قرار دادن مسکن ملی و مسکن مهر و اسامی دیگر مقرر بر اجرای آن در سراسر کشور شد.
اعلام صدور مجوز برای آقایان مجرد، جهت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، شوقی در تمام مجردان مرد و زن! برانگیخت که خیلی زود، معاون وزیر آب سردی بر این اشتیاق و هیجان ریخت و گفت: فقط افراد مجرد بالای ۴۵ سال در طرح مذکور حق ثبت دارند.
هر چند این نوسان تصمیم گیری که با ردِ صحبتهای وزیر و تصحیح آن توسط معاونانش و انتشار فایل صوتی وزیر مبنی بر صحت گفته های رد شده وی در رسانه ها، تا همین امروز نیز ادامه داشته ، اما گویا اصلِ خبرِ ساختِ مسکن برای همگان به ویژه جوانان، در راستای جوان سازی جمعیت و فراهم آوردن بسترِ مناسب برای ازدواج شکل گرفته است.
رستم قاسمی «زنانِ مجرد» را نیز مشمول این طرح قرار داد و گفت :
‌ بر اساس قانون فعلی، خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال سن و زنان سرپرست خانوار می‌توانند در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند.
این درحالی است که امروز خبر فوق تصحیح و اعلام شد که؛ ” مردان مجرد بالای ۲۵ سال امکان ثبت نام در این طرح را دارند، آن هم مشروط به اینکه به هنگام تحویل خانه «متاهل» شده باشند!
هر چند به نظر مردان مجرد گریزان از ازدواج، واهمه ای از این طرح ندارند و با نگاهی به پروسه طولانی طرح های عمرانی مشابه در کشور، امیدوارند تا زمان مقرر، آنها نیز سامانی در امر اشتغال و تامین مایحتاج اولیه زندگی متاهلی پیدا کنند!
البته امکان ثبت نام خانم های بالای ۳۵ سال، افراد معلولیت با سن بالای ۲۰ سال، نخبگان علمی نیز از جمله واجدان شرایط در این طرح هستند که می توانند بدون داشت شرط تاهل در این طرح شرکت کنند .
محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی، حساسیت حقوقی که روی موضوع چگونگی مشارکت مجردها وجود داشته را دلیل حساسیت بر روی گزینشی کردن ثبت نام در این طرح می داند .
وی با تاکید بر اینکه، این طرح مورد کار کارشناسی حقوقی قرار گرفته و با بررسی همه ابعاد حقوقی، اکنون در مرحله تأیید نهایی وزیر راه و شهرسازی و اجرا قرار دارد اظهارداشت:
بر اساس این مصوبه همه آقایان مجرد که ۲۵ سال را تمام کرده‌اند می‌توانند برای خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند، اما در زمان تحویل واحد مسکونی خود باید متأهل باشند.
به گفته محمودزاده، اکنون ثبت‌نام نهضت ملی مسکن در جریان است و تا ۱۵ دی‌ماه ادامه دارد، این زمان تمدید نخواهد شد و سپس با اعلام زمان جدید ثبت‌نام مجردها در طرح نهضت ملی مسکن آغاز خواهد شد.
به گفته وی؛ با هدف ازدواج مجردها و حل مشکل پیری جمعیت، اکنون پنج گروه از افراد، فارغ از اینکه متأهل یا سرپرست خانوار باشند می‌توانند در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند.
بهزادپورثبت نام 25 ساله ها در طرح مسکنثبت نام جونان در طرح نهضت ملی مسکنثبت نام در طرح نهضت ملی مسکندر باغ سبز نهضت ملی مسکنمسکن به شرط ازدواجمسکن ملینهضت ملی مسکن
Comments (0)
Add Comment