نهایی شدن تفاهم نامه همکاری نظام مهندسی ایران و پرتغال

 در جلسه رؤسای سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران و پرتغال که به صورت مجازی برگزار شد،  تفاهم نامه همکاری مشترک بین دو سازمان نهایی گردید.
به گزارش تاسیسات نیوز، در این جلسه که با حضور سفیر ایران در پرتغال برگزار شد، بر لزوم گسترش همکاری های مشترک بین دو کشور در حوزه صنعت ساختمان تأکید شد.
 در این راستا، مهندس احمد خرم ضمن معرفی سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان بزرگترین تشکل تخصصی مهندسی در کشور با بیش از ۵۸۰ هزار عضو مهندس به زمینه‌های همکاری مشترک این دو سازمان از جمله صنعتی سازی، ساختار و فرایند مراقبت و نگهداری ساختمان، هوشمندسازی و ساختمان سبز، صرفه جویی انرژی، و تبادل نظر در خصوص نسل آینده ساخت و ساز اشاره کرد.
وی با بیان اینکه ما هم اکنون در نسل ششم ساخت و ساز هستیم، گفت: آینده صنعت ساختمان با تکیه بر دانش و تکنولوژی های نوظهور خواهد بود. به عبارت دیگر، کاربرد هوشمندسازی، نانو و بیو تکنولوژی در نسل هفتم ساخت‌و‌ساز مطرح می شود.
در ادامه نشست مجازی «کارلوس مینرو ایریش»، ضمن استقبال از پیشنهادات ایران، اولویت های کاری و زمینه های فعالیت این سازمان را اعلام کرد.
 وی همچنین ابراز امیدواری کرد با پایان یافتن بیماری همه گیر کرونا، رؤسای دو سازمان بتوانند به صورت حضوری دیدار داشته باشند.
همچنین در این جلسه، سفیر ایران در پرتغال به سوابق تاریخی ارتباط و همکاری بین دو کشور در زمینه های مختلف و نیز وجود تعداد قابل توجه دانشجویان ایرانی در رشته های مختلف فنی و مهندسی در کشور پرتغال اشاره و تأکید کرد: همکاری نزدیکتر بین دو سازمان به نفع دو کشور و اعضای دو سازمان خواهد بود.
در همین حال، تفاهم نامه همکاری بین سازمان های نظام مهندسی ساختمان ایران و پرتغال نهایی و مقرر شد این تفاهم نامه در اولین جلسه پس از تعطیلات تابستانی کشور پرتغال – به منظور آغاز رسمی این همکاری – به صورت مجازی امضا شود.
تفاهم نامهنظام مهندسینظام مهندسی ساختمانپرتغال
Comments (0)
Add Comment