نهاد تنظیم کننده مقررات در حوزه نفت کشور

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از سازمان ملی استاندارد، نشست هماهنگی پنل تخصصی همایش ” صنعت نفت دانش بنیان، تبلور اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی ” با عنوان نقش نهاد تنظیم کننده مقررات برای انتقال و توسعه فناوری و ارتقای توان داخلی در راستای تحقق صنعت نفت دانش بنیان ، عصر امروز به ریاست نیره پیروزبخت ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران و با حضور نمایندگان دستگاههای دولتی و بخش خصوصی ، در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.





در این نشست پس از بحث و بررسی ابعاد مختلف موضوع ، مقرر شد ، با توجه به ضرورت و اهمیت ایجاد و سازماندهی نهاد تنظیم کننده مقررات در حوزه صنعت نفت دانش بنیان و اثرات آن بر انتقال و توسعه فناوری در صنعت مذکور و همچنین ارتقای توان داخلی صنعت نفت ، الزامات ، ضرورتها ، کارکردها ، رویکردها ، ابزارها و بسترهای ایجاد نهاد تنظیم کننده از نگاه قانونگذاری ، مقررات زدایی ، ساختاردهی و ساماندهی به صورت پنل و بحث گروهی با حضور اعضای پنل متشکل از نمایندگان معاونت حقوقی ریاست جمهوری ، وزارت نفت ، سازمان ملی استاندارد ایران و بخش خصوصی برگزار شود.





این گزارش می افزاید ، با توجه به ضرورت هم افزایی حداکثری و حضور فعال مدیران دستگاههای دولتی و بخش خصوصی مرتبط با صنعت نفت ، مقرر شد ، بیانیه پایانی پنل پس از جمع بندی و داوری از سوی شرکت کنندگان در همایش به صورت مکتوب تهیه شود.





لازم به ذکر است ، همچنین مقرر شد، کارگروهی متشکل از دستگاههای حاضر در این پنل ، پس از برگزاری همایش ، موضوع ایجاد نهاد تنظیم کننده مقررات صنعت نفت کشور را تا حصول نتیجه پیگیری نمایند.





گفتنی است ، همایش ” صنعت نفت دانش بنیان، تبلور اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی ” شنبه 28 فروردین در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می شود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

استانداردبخش خصوصیتاسیساتسازمان ملینفتپژوهش
Comments (0)
Add Comment