نماینده مجلس در دیدار با سعیدیان:تحقق شعار رهبر در گرو تعهد مجلس و دولت

نماینده منتخب حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی یازدهم در جلسه با نظام مهندسی تهران گفت: مشکل محقق نشدن فرامین هر ساله رهبر معظم انقلاب در قالب شعار سال، به مجلس و دولت بر می گردد و این وظیفه ما نمایندگان است که مشکلات مردم را با جدیت پیگیری کنیم.
به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران در جلسه با حضور تنی چند از مسئولان گفت : در زلزله بم استان کرمان که سال ۱۳۸۲ روی داد، نزدیک به ۴۰ هزار نفر کشته شدند و این آمار در زلزله ۲ سال قبل کرمانشاه به یک هزار نفر رسید که نشان می داد اجرای قوانین نظام مهندسی توانسته از تخریب بناها و از دست رفتن جان انسان ها تا حد امکان جلوگیری کند.
وی اظهار داشت: اکنون باید ساختمان هایی احداث کنیم که مردم در زمان وقوع حادثه ای مانند زلزله بتوانند با فراغ بال در خانه های خود پناه بگیرند و وارد خیابان ها نشوند و این مستلزم رعایت قوانین نظام مهندسی ساختمان است.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: یکی از مشکلات کنونی ما این است که بخش های مختلفی که متولی اجرای قوانین مربوط به ساختمان هستند، کند کار می کنند یا کوتاهی به خرج می دهند.
وی تاکید کرد: افرادی که در این عرصه حضور دارند، باید به اتفاق هم صنعت ساختمان را بهبود بخشند و مشکلات موجود را برطرف سازند.
سعیدیان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم این صنعت را به شکل تخصصی در بخش های مختلف پیش ببریم و نواقص موجود را برطرف سازیم، عمر متوسط ساختمان های کشور را نیز می توانیم افزایش دهیم.
تشکیل کارگروه‌های تخصصی پیش از آغاز فعالیت مجلس یازدهم
نماینده منتخب حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی یازدهم نیز در این جلسه گفت: مشکل محقق نشدن فرامین هر ساله رهبر معظم انقلاب در قالب شعار سال، به مجلس و دولت بر می گردد و این وظیفه ما نمایندگان است که مشکلات مردم را با جدیت پیگیری کنیم.
سید احمد رسولی نژاد افزود: عملکرد مجلس یازدهم در میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تاثیر فراوان خواهد داشت.
این نماینده منتخب مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه باید زیرساخت ها آماده باشند تا صنعتگران بتوانند برای توسعه صنعتی سرمایه گذاری کنند، به تشکیل ۱۴ کارگروه متناظر با کمیسیون های مجلس پیش از آغاز به کار دوره یازدهم با حضور نمایندگان منتخب اشاره کرد و ادامه داد: تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا در این کارگروه ها طرح ها را آماده کنیم و در آن از نظر نمایندگان بخش خصوصی در حوزه های مختلف استفاده کنیم.
وی افزود: مردم نیاز به کار عملیاتی دارند و از این رو باید در کنار کمیسیون صنایع و معادن مجلس فراکسیون قدرتمندی شکل بگیرد که بتواند از نظر و پیشنهادهای بخش خصوصی برای رفع مشکلات و بهبود برنامه ها استفاده کند.
وی با بیان اینکه اولویت نخست ما در مجلس یازدهم پرداختن به مسائل اقتصادی است، اضافه کرد: اکنون مردم با مشکلاتی مانند گرانی، تورم، رکود، کاهش آمار ازدواج و افزایش نرخ طلاق و مسائل معیشتی روبرو هستند و باید برنامه عملیاتی برای رفع آنها ارائه کرد.
رسولی نژاد تصریح کرد: مجلسی در راس امور است که فقط قانون گذاری نکند و مسئولیت نظارت بر نحوه اجرای آن را نیز بر عهده داشته باشد.
عمر کوتاه ساختمان ها در کشور، سرمایه های ملی را نابود می کند
نماینده منتخب مردم پاکدشت در مجلس یازدهم نیز در ادامه این جلسه گفت: عمر ساختمان ها در کشور کوتاه است و به این طریق ما به دست خود سرمایه های کشور را نابود می کنیم.
فرهاد بشیری افزود: باید دقت و همراهی لازم را داشته باشیم تا به کمک آن بخش های مختلف با اتکا به فرهنگ کار جمعی بتوانند ضعف ها را بطرف سازند و مشکلات این حوزه مرتفع شود.
وی با انتقاد از نبود فرهنگ کار جمعی در کشور اظهارداشت: اکنون در صنعت خودرو، یک شرکت مشکلات محصول خود را به شرکت دیگر نمی گوید تا بتوانند در کنار هم نقاط ضعف و نواقص را برطرف کنند و این موضوع باید در مجلس یازدهم به طور جدی برطرف شود.
بشیری یادآورشد: ۱۱۰ سال از آغاز قانونگذاری در ایران سپری می شود اما هنوز بازنگری مناسبی در قوانین کشور انجام نگرفته است.
این نماینده منتخب مجلس یازدهم گفت: مجلس آتی باید تنقح و اصلاح قوانین را مد نظر قرار دهد و این موضوع مد نظر قرار گیرد که این قوانین به تسهیلگر امور مردم تبدیل شود.
وی خاطرنشان کرد: اکنون بدترین رفتار در سیستم اداری ما حاکم است و به آسانی بروکراسی پیچیده اداری به مانعی در برابر سرمایه گذاری و صنعتگران تبدیل شده است.
بشیری ادامه داد: تقاضا داریم که رفتار انسانی و سازمانی ما بهبود یابد تا بتوان از این میزان ظرفیت و استعدادی که در کشور وجود دارد و کمتر از آن استفاده شده است، بهره برداری کرد.
در این جلسه که با حضور هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و برخی انجمن های فعال در صنعت ساختمان حضور داشتند، فعالان بخش خصوصی انتظارات خود را از مجلس یازدهم در زمینه قانون گذاری برای تسهیل سرمایه گذاری و رونق تولید بیان کردند.
رهبرشعار سال رهبریعمر ساختمان هامجلسمجلس یازدهمنظام مهندسی تهراننماینده مردم پاکدشت
Comments (0)
Add Comment