نقشه های سه بعدی مانع از تکرار پلاسکو می شوند

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور: اگر به طور دقیق مبحث ٢٢ مقررات ملی ساختمان را در ساختمان پلاسکو رعایت می کردیم، هرگز شاهد فروریزش این ساختمان نبودیم.
به گزارش تاسیسات نیوز، حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: تصمیم گرفتیم تا نقشه سه بعدی معماری، تاسیسات مکانیکی و … این ساختمان ها طراحی شده و در اختیار آتش نشانی منطقه آن ها قرار گیرد تا در زمان وقوع یا حتی پیش از آن حادثه، این واحد بتوانند به خوبی با محل حادثه آشنا بوده و تصمیمات و اقدامات لازم را انجام دهند.
حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در آیین افتتاح همایش ملی کنترل حریق در ساختمان، با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین رویکردهایی که در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان پیگیر هستیم، شفافیت است؛ در همین راستا اقدام به طراحی سامانه یکپارچه عضویت کرده ایم که به خوبی در حال تکمیل بوده و به زودی قابل استفاده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه هزار ساختمان ١٢ طبقه در پایتخت وجود دارد و ایمن سازی آنها برای حریق یا زلزله از الزامات است، تصمیم گرفتیم تا نقشه سه بعدی معماری، تاسیسات مکانیکی و … این ساختمان ها طراحی شده و در اختیار آتش نشانی منطقه آن ها قرار گیرد تا در زمان وقوع یا حتی پیش از آن حادثه، این واحد بتوانند به خوبی ما محل حادثه آشنا بوده و تصمیمات و اقدامات لازم را انجام دهند.
شکیب با تاکید بر اینکه با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها در راستای افزایش مهارت مهندسین در بخش های مختلف گام برداشته ایم، تصریح کرد: بهسازی و مقاوم سازی، طراحی ساختمان بر اساس عملکرد، مسئله انرژی و حریق از جمله مواردی است که به عنوان محورهای همایش هایی که برگزار کرده ایم، انتخاب شده است.
به گفته این مقام مسئول، اگر به طور دقیق مبحث ٢٢ مقررات ملی ساختمان را در ساختمان پلاسکو رعایت می کردیم، هرگز شاهد فروریزش این ساختمان نبودیم.
نقشه های سه بعدینقشه های سه بعدی تاسیسات و معمارینقشه کشیپلاسکو و نقشه های سه بعدی
Comments (0)
Add Comment