نفت ارزان شد

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا، تحت تاثیر دلار قویتر، برای دومین روز معامله متوالی کاهش یافت.
به گزارش تاسیسات نیوز، بهای معاملات نفت برنت با ۴۰ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش، به ۸۴ دلار و ۸۴ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز جمعه ۰.۶ درصد کاهش داشت. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۹ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش، به ۸۰ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید.
تونی سایکامور، تحلیلگر بازار در شرکت آی جی در این باره گفت: دلار صبح امروز افزایش یافت و به نظر می‌رسد پس از انتشار آمار مطلوب از شاخص مدیران خرید آمریکا در روز جمعه و نگرانیهای سیاسی در آستانه انتخابات فرانسه، نرخ بالاتری را شکسته است.
دلار قوی‌تر، کالاهایی مانند نفت را که به این ارز قیمت گذاری می شود، برای دارندگان ارزهای دیگر، گرانتر می کند و جذابیت آنها کمتر می شود.با این حال، هر دو شاخص نفت، هفته گذشته تحت تاثیر نشانه های تقاضای قویتر برای محصولات نفتی در آمریکا که بزرگترین مصرف کننده جهان است و ادامه محدودیت عرضه اوپک پلاس، حدود ۳ درصد نزول کردند.
تحلیلگران گروه ANZ در یادداشتی نوشتند: ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته کاهش یافت، در حالی که ذخایر بنزین برای هفتمین هفته متوالی افزایش داشت و مصرف سوخت جت به سطح سال ۲۰۱۹ بازگشت.
ریسکهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه که ناشی از بحران غزه است و افزایش حملات پهپادی اوکراین به پالایشگاههای نفت روسیه هم از قیمت نفت پشتیبانی کرده است.
بر اساس گزارش رویترز، آمار روز جمعه شرکت بیکرهیوز نشان داد شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا در هفته گذشته، سه حلقه کاهش یافت و به ۴۸۵ حلقه رسید که پایینترین تعداد از ژانویه سال ۲۰۲۲ بود.
قیمت نفتنفت ارزان
Comments (0)
Add Comment