نظام مهندسی مورد بررسی مجدد قرار می گیرد

علی فرج زاده ها از طرح موارد بازبینی قوانین نظام مهندسی و کنترل ساختمانی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، علی فرج‌زاده‌ها در همایش صنعت تأسیسات مکانیک استان قزوین که در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم که اواخر اسفند 92 و اوایل فروردین 93 موارد بازبینی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمانی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

 

وی به آخرین تصمیمات در بازبینی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در وزارت راه و شهرسازی و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در 27 مهر ماه امسال طرح بازبینی قانون یاد شده در کشور مطرح شده و تاکنون در کارگروه ویژه مجلس موارد بازبینی این طرح مورد کارشناسی قرار گرفته و تقریبا آماده شده است.

 

نایب رئیس شورای نظام مهندسی ساختمان کشور ابراز داشت: متولیان بازبینی قانون یاد شده موارد نوشتاری، حقوقی، تشکیلاتی و حرفه‌ای آن را مورد توجه قرار دادند که با تصویب آن می‌توان وابستگی نظام مهندسی را به دستگاه‌های دولتی کاهش داد.

 

فرج‌زاده‌ها با بیان اینکه استان قزوین سال گذشته در توسعه فناوری مهندسی پیشتاز بوده و در افزایش توسعه خدمات و تأسیسات از جایگاه مطلوبی برخوردار است، بیان کرد: سایر استان‌ها به علت عدم پیگیری مستمر و استناد قانونی این توسعه خدماتی را نداشتند.

 

وی با اشاره به اینکه طبق قانونی که در آینده تصویب می‌شود نظام مهندسی ساختمان در شهرستان‌ها تأسیس می‌شود، ابراز داشت: تحقق این مهم به نظر مثبت نمایندگان مجلس و کمیت اعضای نظام مهندسی، افزایش کیفیت و حسن نظارت ناظران و مجریان وابسته است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: در تشکیل نظام مهندسی شهرستان، هیئت مدیره تشکیلات جدا از نظام مهندسی استان خواهد داشت و زیر نظر هیئت مدیره استان قزوین فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند و این اتفاق جدیدی در ارکان تشکیلات نظام مهندسی به شمار می‌آید.

 

نایب رئیس شورای نظام مهندسی ساختمانی کشور یادآور شد: بعد از تصویب طرح بازبینی قانون یاد شده تعیین و تکلیف رشته‌های جدید و مرتبط وزارت علوم در نظام مهندسی در کمیسیون هم‌ارزی تصویب و ابلاغ می‌شود.

 

صنعت ساختمان پردرآمدترین صنعت کشور است

 

وی با بیان اینکه صنعت ساختمان بعد از صنعت نفت بزرگترین و پر درآمدترین و پر هزینه‌ترین صنعت کشور محسوب می‌شود، ابراز داشت: با استناد به مستندات اگر صنعت ساختمان به طور کامل فعال شود می‌توان در تمام زیرشاخه‌های آن 100 شغل فعال و پایدار را برای مردم و جوانان ایجاد کرد.

 

نایب رئیس شورای نظام مهندسی ساختمانی کشور اظهار داشت: بزرگ‌ترین مرکز ایجاد اشتغال در صنعت ساختمان است و مردم بهترین بهره‌برداران این صنعت هستند که با تحقق این مهم می‌توان بیشتر مشکلات اشتغالزایی و موانع موجود افزایش استانداردسازی ساختمانی را رفع کرد.

 

این مسئول بیان کرد: طبق آمار اسفند 91 ثبت شده وزارت راه و شهرسازی، حجم ساخت‌ و سازهای کشوری چشم‌گیر بوده به طوری که 200 هزار میلیارد تومان جابه‌جایی درآمد و هزینه در صنعت ساختمان بوده است.

 

فرج‌زاده‌ها ادامه داد: این آمار معادل یک سوم درآمد ملی کشور و بیانگر متمرکز شدن بیشترین درآمد و سرمایه‌گذاری در مسکن است که تحقق این مهم اهمیت و جایگاه صنعت ساختمان را در کشور نشان می‌دهد و باید از آن استفاده بهینه کرد.

 

وی اظهار داشت: همچنین مطلب یاد شده اهمیت قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و نظارت را بر چگونگی و اجرای ساخت و ساز در بخش‌های دولتی و خصوصی و تمام سازه‌های عمومی کشور نشان می‌دهد.

پایان پیام/.

 

 

 

نظارت، بتن، گاز، همایش، نمایشگاه، کنفرانس، آب، فاضلاب
Comments (0)
Add Comment