نظام مهندسی مغز متفکر سازندگی در کشور است

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان نظام مهندسی را مغز متفکر سازندگی در کشور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر چالش‌هایی فراروی این سازمان در استان وجود دارد.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس وحید کرم‌الهی در مراسم معارفه هیئت مدیره نهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان لرستان که در محل سالن جلسات سالن کنفرانس اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد، اظهار کرد: رسالت سازمان نظام مهندسی بسیار مهم بوده که در طول زمان این رسالت نه‌تنها در استان بلکه در کشور هم دانسته نشده است.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه ناهنجاری‌های ساخت و ساز  و موضوع دو نقشه‌ای از چالش‌هایی است که در استان نمود دارد، بیان کرد: متاسفانه نقشه‌ها در بایگانی شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی بایگانی شده و در عمل نقشه دوم است که اجرایی می‌شود و متأسفانه ضوابط در این راستا رعایت نشده است.
کرم‌الهی گفت: از اعضای هیئت مدیره درخواست می‌کنم به این موضوع ورود پیدا کرده و راه حل پیشنهاد دهند.
رعایت اصل ۱۷ مقررات ملی ساختمان در لرستان
وی بر رعایت اصل ۱۷ مقررات ملی ساختمان تاکید کرد و با بیان اینکه حداقل ضوابط لوله‌کشی گاز طبیعی ساختمان‌های مسکونی، عمومی و خاص، مجتمع‌ها و شهرک‌های مسکونی، محوطه‌ها و… در مبحث ۱۷ ارائه شده است، بیان کرد: هدف این مبحث، طراحی و اجرای لوله‌کشی، نصب، راه‌اندازی و نگهداری وسایل گازسوز در ساختمان‌ها و محوطه‌هاست که مقررات این مبحث، کاربری گاز طبیعی تحویلی به ساختمان‌ها و محوطه‌ها برای مصارف تا حداکثر ۵۰۰۰ مترمکعب در ساعت را در بر می‌گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: متاسفانه مسئله گازگرفتگی به یک معضل در استان تبدیل شده است و سالانه  شاهد فوت بین ۴۰ تا ۵۰ نفر از شهروندان لرستانی در اثر گاز گرفتگی هستیم.
کرم‌الهی اضافه کرد: باید مسئله گاز دغدغه اعضای هیئت مدیره باشد و راه و شهرسازی استان نیز از سازمان نظام مهندسی استان حمایت می‌کند.
توزیع عادلانه کار به  مهندسان دارای پروانه اشتغال
وی بر ساماندهی توزیع کار به مهندسانی که دارای پروانه اشتغال هستند تاکید کرد و افزود: این موضوع یکی از رسالت‌های سازمان نظام مهندسی است.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اضافه کرد: هم‌اکنون یکی از مهمترین برنامه‌های دولت نهضت ملی مسکن است گرچه بر اساس جامعه هدف تولید مسکن انجام خواهد شد اما به شکل نهضت ملی فراگیر خواهد بود یعنی همه اقشار جامعه اعم از مستضعف، متوسط و برخوردار از این موضوع بهره‌مند می‌شوند.
کرم‌الهی صنعت ساختمان را به عنوان صنعتی پیشرو که موجب رونق اقتصادی، افزایش کسب و کار و اشتغال می‌شود، برشمرد و یادآور شد: در این راستا سازمان نظام مهندسی باید نقش خود را به خوبی ایفا کند.
وی افزود: تکالیف قانونی و شیوه نامه‌های تولید مسکن مشخص شده است و همکاری‌ها باید در قالب شیوه نامه‌هایی که ابلاغ شده انجام شود.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان خاطرنشان کرد: نظام مهندسی استان با عزم، اراده، پشتکار و اتکا به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود تلاش کند در انجام رسالت خود به اهدافی که ترسیم شده برسد.
لرستانمبحث 17نظام مهندسیکرم الهیگاز
Comments (0)
Add Comment