نظام مهندسی خواستار یکسان سازی تعرفه خدمات مهندسی شد

در دیدار رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان گلستان با مدیر کل راه و شهرسازی استان مهندس آلوستانی خواستار واقعی کردن و یکسان سازی تعرفه خدمات مهندسی در شهرهای استان و حمایت راه و شهرسازی گلستان شد.
 به  گزارش تاسیسات نیوز، رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان  با مدیر کل راه و شهرسازی دیدار و گفتگو کردند در این دیدار مهندس پناه یزدان معاونت مسکن و ساختمان و مهندس توان رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی راه و شهرسازی استان نیز حضور داشتند.
مهندس آلوستانی رئیس سازمان در این جلسه ضمن قدردانی از حمایت ها و همراهی مدیر کل راه و شهرسازی استان به واقعی کردن و یکسان سازی تعرفه خدمات مهندسی در شهرهای استان اشاره و خواستار حمایت همه جانبه اداره کل راه و شهرسازی در هیأت چهار نفره و واقعی شدن تعرفه خدمات مهندسی در استان شد.
وی افزود مهندسان امروز از لحاظ معیشتی با مشکلاتی مواجه هستند و انتظار می رود گام هایی در مسیر واقعی سازی تعرفه خدمات مهندسی در تمامی رشته ها  برداشته شود.
رئیس سازمان اظهار داشت: این سازمان حدود ۱۱  هزارمهندس عضو دارد وی با اشاره به توان و تخصص بالای اعضای سازمان افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان آمادگی کامل برای ارائه خدمات در بخش های طراحی، اجرا و نظارت پروژه های نهضت ملی مسکن را دارد.
مهندس حسینی نائب رئیس سازمان به  بحث تعارض منافع اشاره کرد وی ضمن بیان مشکلاتی که به طبع این موضوع در رابطه با انتخابات گروههای تخصصی و ثبت نام نکردن اعضا پیش آمده است خواستار ارائه مصادیق واقعی تعارض منافع و ایجاد وحدت رویه در کل کشور گردید.
مهندس حسینی همچنین خواستار کاهش تخفیف تعرفه در بافت های فرسوده  شد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان با تقدیر از تلاش های مهندسان در عرصه عمران و ساخت و ساز استان اظهار داشت: دیدگاه ما حمایت از جامعه مهندسان استان است و در این زمینه امیدواریم شاهد همکاری های خوبی بین اداره کل راه وشهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان باشیم.
مهندس محبوبی در پاسخ به درخواست رئیس سازمان در خصوص واقعی شدن تعرفه خدمات مهندسی و یکسان سازی سطح بندی تعرفه در شهرهای استان افزود؛ مسئولیت مهندسان در همه شهرها یکسان است وی تاکید کرد راه و شهرسازی استان به طور همه جانبه از سازمان و بخصوص از این موضوع حمایت می کند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: تلاش می شود از ظرفیت مهندسان استان که توانایی های بالایی نیز دارند در پروژه های استان استفاده و حداکثر بهره برداری صورت گیرد.
مهندس پناه یزدان معاونت مسکن و ساختمان گفت: هر ساله سرمایه های عظیمی در بخش ساخت و ساز هزینه می شود وی تاکید کرد امیدوارم با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و نظام مهندسی سبب ارتقا بیش از پیش ساخت و ساز باشیم.
مهندس پناه یزدان در خصوص تعرفه بافت های فرسوده افزود: دلیل اصلی آن تشویق سرمایه گذاربه نوسازی بافت های فرسوده می باشد اما زحمات و مسئولیت های مهندسان نیز باید مورد توجه قرار گیرد و در پاسخ به درخولست نائب رئیس سازمان در خصوص کاهش تخفیف تعرفه خدمات مهندسی در  بافت فرسوده خاطر نشان کرد در این زمینه اقدامات لازم انجام خواهد شد.
در ادامه جلسه مهندس توان رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی راه و شهرسازی استان در خصوص تعرفه خدمات مهندسی در بافت فرسوده و نظارت عالیه ماده ۳۵، مهندس کبیری خزانه دار سازمان در خصوص نشست با مدیر کل دفتر توسعه مهندسی ساختمان و بیان موضوعات و مشکلات به صورت حضوری، مهندس قاسمی و محبوبی عضو هیات مدیره در خصوص تعرفه خدمات مهندسی، مهندس ایومن  عضو هیات مدیره در خصوص تعرفه بافت های فرسوده نظرات خود را بیان داشتند.
آلوستانیتاسیسات نیوزتعرفه خدمات مهندسینظام مهندسی استان گلستاننظام مهندسی ساختمانیکسان سازی خدمات مهندسی
Comments (0)
Add Comment