نظام مهندسی تهران از پذیرش دستی دستور نقشه معذور است

مجید گودرزی ،رئیس کمیسیون سیاست‌گذاری دفاتر نمایندگی – از مکاتبه استانداری تهران و تأکید بر الزام استفاده شهرداری‌ها از سیستم‌های الکترونیکی به‌منظور ارسال دستور نقشه‌ به سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران و دریافت اطلاعات مهندسان پروژه‌ها خبر داد.
 به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس عبدالرضا چراغی – معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری – طی نامه‌‌ای به تمام شهرداری‌های استان بر الزام استفاده شهرداری‌ها از سیستم‌های الکترونیکی برای ارسال دستور نقشه‌ها به سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان و دریافت اطلاعات مهندسان پروژه‌ها تأکید نمود.
مجید گودرزی با اشاره به مکاتبه استانداری تهران، مهلت شهرداری‌های استان را برای مهیا نمودن شرایط و زیرساخت‌های لازم، یک‌ماه عنوان کرد.
رئیس کمیسیون سیاست‌گذاری دفاتر نمایندگی گفت: پیش‌ازاین و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، موضوع برقراری ارتباط الکترونیکی سازمان و شهرداری‌ها از سوی مدیرکل امور عمرانی استانداری در شهریورماه سال جاری، به شهرداری‌های تمام شهرهای استان تهران ابلاغ شد که بر اساس اهمیت موضوع، مجدداً در بیست و دوم دی‌ماه، توسط معاون استاندار تهران مورد تأکید قرار گرفت.
وی ادامه داد:نتیجه این اقدام باعث تسریع صدور پروانه‌های ساختمانی و ارائه خدمات مهندسی، ارتقا کیفیت نظارت برساخت و سازها، کاهش بروکراسی و مراجعات حضوری، کاهش خطا و کنترل آسان، کاهش فرایند و بروکراسی اداری و تسهیل در امور ارباب‌رجوع  می‌شود و از دستاوردهای ارتباط الکترونیکی خواهد شد.
خاطرنشان می‌سازد در بخشی از مکاتبه استانداری تهران آمده است:
بدیهی است دفاتر نمایندگی سازمان نظام‌مهندسی من‌بعد از پذیرش دستور نقشه و معرفی مهندسین به‌صورت دستی و کاغذی معذور می‌باشند و هرگونه عدول از فرایند فوق ازنظر این معاونت به‌عنوان تخلف محسوب می‌شود و با افراد خاطی طبق قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.
برقراری ارتباط الکترونیکیتهرانشهرداریمعرفی مهندسیننظام مهندسینقشه
Comments (0)
Add Comment