نظام مهندسی ، فرزند خلف وزارتخانه است

غلامرضا هوایی با توجه به اقدامات موثر صورت گرفته از سوی نظام مهندسی در مسیر ارتقاء کیفیت ساخت و سازهای صورت گرفته در کشور گفت: خوشبختانه با وجود نقدهای غیرمنصفانه صورت گرفته در فضای مجازی علیه این سازمان،و با توجه به تعامل بسیار خوب وزارتخانه با این سازمان، شاهد ارتقاء محسوس کیفیت سازه های تولید شده درکشور، طی یکی – دو دهه اخی هستیم.

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیر کل سابق مقررات ملّی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در حاشیه جلسه انتخابات نهمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: خوشبختانه امروز شاهد پیشرفت های قابل قبول و موثری در بخش تامین و به کارگیری نیروهای متخصص در عرصه های ساخت و ساز و شهرسازی هستیم.
وی افزود: مثلا در گذشته تمامی وظایف و بار نظارت بر ساخت و سازهاعملا برعهده شهردار مناطق و نهایتا مسئولان بخش های شهرسازی بود ولی خوشبختانه در حال حاضر با به کارگیری و استخدام نیروهای متخصص و برنامه ریزی و تغییراتی که در نظام مهندسی صورت گرفته است، شاهد هستیم که مهندسین عضو این سازمان، کاملا موضوع نظارت برساخت و سازها را به خوبی عهده دار شده اند و این بارعظیم را مطابق قانون، از روی دوش شهرداری ها برداشته اند.
هوایی با ذکر اینکه نتیجه تلاش های سازمان نظام مهندسی را می توان در ساخت و سازهای شهری مشاهده کرد گفت: نتایج این اقدامات نظام مهندسی را می توان در بخش های مختلف ساخت و ساز کشور چه از لحاظ طراحی سازه ها، کیفیت ساخت و سازها ، و چه از منظر معماری و کیفیت مصالح ساختمانی تولید شده و مصرفی، مشاهده کرد که باعث شده تا ساختمان های بنا شده کنونی، به هیچ عنوان با سازه های بنا شده در دهه ۶۰ قابل مقایسه نیستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعامل بسیار خوب این وزارتخانه با نظام مهندسی گفت: اصولا نظام مهندسی را می توان به نوعی فرزند خلف خود وزارت راه و شهرسازی دانست چرا که این سازمان با پیشنهاد این وزارتخانه و پس از تصویب در مجلس تشکیل شده است بنابراین برخلاف تمامی ادعاها و اظهار نظرهای مطرح شده، ارتباط و تعامل بسیار خوبی بین این دو نهاد وجود دارد.
هوایی در عین حال تصریح کرد: البته امکان دارد که درمواقعی، به خاطر برخی از کج سلیقگی های مدیران این سازمان، باعث شده باشد تا نتوانند این سازمان را در آن برهه ها، به خوبی هدایت کنند.
هوایی با اشاره به انتقادهای مطرح شده در فضای مجازی علیه سازمان نظام مهندسی و انتقادهای مطرح شده در این زمینه گفت:متاسفانه در فضای مجازی انتقادهایی علیه این سازمان مطرح می شود که حقیقتا غیرمنصفانه است و نمی توان دلیل موجهی برای آنها پیدا کرد.
این استاد دانشگاه همچنین با ذکر اینکه به آینده سازمان نظام مهندسی خوشبن است گفت: خوشبختانه به شخصه اکثر کاندیداهای انتخابات شورای مرکزی این سازمان را می شناسم و اطمینان دارم که می توانند با توجه به تخصص و مهارت و سابقه مدیریتی خود، به خوبی از عهده ایجاد تحول در این سازمان و هدایت آن در آینده برآیند. برای همین به آینده این سازمان خوشبین هستم.
هوایی با تاکید براینکه هم اینک سازمان نظام مهندسی با شتاب بسیار خوبی در مسیر رشد و تعالی قرار دارد گفت: البته هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم . نقطه ای که می تواند شهرهای ما را به شهرهایی ایده آل و شهرهایی مناسب برای زیستن بدل کند. اما اطمینان دارم که با کمی تلاش همه دست اندرکاران از جمله سازمان نظام مهندسی می توان این فاصله را روز به روز کاهش داد.
غلامرضا هوایی با توجه به نقش نظام مهندسی در اجرای طرح تولید یک میلیون مسکن در سال گفت: این پروژه می تواند فرصتی استثنایی برای این سازمان و کشور باشد، چرا که به هر حال نظارت براین ساخت و سازها برعهده نظام مهندسی است و این نهاد می تواند با ارائه خدمات و راهکارهای مناسب نقاط ضعف ساخت و سازهای تولید شده را مرتفع کند و بتوانیم گام مهمی برای ارتقاء کیفیت مسکن های ساخته شده در کشور برداریم.
وی تاکید کرد: در مجموع به شخصه با توجه به عملکرد مثبت سازمان نظام مهندسی و نقشی که در ارتقا کیفیت سازه های ساخته شده در طی سالهای اخیر داشته است، نمره قبولی به این سازمان می دهم .

انتخابات نظام مهندسیساخت و سازنظام مهندسیوزارت راه و شهرسازی
Comments (0)
Add Comment