نصب کنتورهای دیجیتال آب در شهر چمران

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، فرزین رضاپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: به منظور مدیریت کردن مصرف مشترکین و اعمال نظارت دقیق‌تر و جلوگیری از تضییع حقوق شرکت آب و فاضلاب کنتور دیجیتالی آب در سطح شهر چمران نصب و تعویض شد.

وی اضافه کرد: نصب کنتورهای دیجیتالی مزیت‌های فراوانی دارد که از جمله آنها می‌توان به کاهش خطای اندازه گیری مصرف آب، عدم دستکاری کنتور توسط بعضی از مشترکین، فروش واقعی آب، کاهش پرت آب، محاسبه آب مصرفی در زمان پیک مصرف با توجه به سه زمانه بودن این نوع کنتورها اشاره کرد.

سرپرست اداره آبفای چمران تصریح کرد: اداره آبفا چمران در راستای سیستم‌های کاهش آب بدون درآمد، اقدام به نصب دو دستگاه کنتور دیجیتال بر روی انشعاب آب بیمارستان صنایع پتروشیمی و انشعاب آب مجموعه فرهنگی تفریحی رفاهی اندیشه صنایع پتروشیمی کرد.

رضاپور با اشاره به اینکه هر دو انشعاب مذکور بخش مهم از درآمدهای اداره متبوعش را تشکیل می‌دهد، گفت: انشعاب بیمارستان سه اینچی و انشعاب مجموعه ورزشی شش اینچی و به صورت مکانیکی بوده که ضریب خطای بالایی داشته که با اجرای این اقدام و تهیه کنتورهای دیجیتال این مشکل مرتفع شده است.

سرپرست اداره آبفای چمران، استفاده از این نوع فناوری جدید را ضرورتی انکار ناپذیر دانست و افزود: با توجه به رشد و توسعه جوامع بشری در همه ابعاد روی آوری به تکنولوژی‌های جدید از جمله این گونه کنتورها از اولویت‌های رسیدن به اهداف شرکت مهندسی آبفا کشور است.

وی ادامه داد: استفاده از این کنتورها به لحاظ سه زمان بودن آنها هم به نفع مشترکین است و هم به نفع شرکت‌های توزیع زیرا مشترک می‌تواند رفتار مصرفی خود را طوری تنظیم کند که در زمان‌های مختلف مصرف‌های مختلف را داشته باشد.

رضاپور در پایان بیان کرد: اداره آبفای چمران سالانه خسارت ریالی فراوانی را به جهت هدر رفت آب ناشی از کنتورهای حجمی متحمل می‌شود و چنانچه بتوانیم تمام کنتورهای حجمی را به دیجیتال تبدیل کنیم، ظرف مدت دو تا سه سال برگشت سرمایه تعویض آنها انجام خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

Comments (0)
Add Comment