نصب پمپ بر روی شبکه توزیع آب منازل، تضییع حقوق دیگران است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: متاسفانه در چند روز گذشته که منابع آبی کاهش یافت، با عدم همکاری برخی از شهروندان مواجه شدیم به‌طوری‌که با نصب و روشن کردن پمپ در مسیر شبکه توزیع آب، آب را به منازل خود هدایت کرده اند.

 

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز هاشم امینی امروز در جمع اصحاب رسانه گفت: در حال حاضر، طرح آب‌رسانی اصفهان بزرگ به نام تصفیه خانه بابا شیخ علی، ۵۰ شهر و ۳۰۰ روستا را با انشعابی بالغ بر یک میلیون فقره در برمی‌گیرد.

وی افزود: تولید آب استان اصفهان در سال ۸۶، بالغ بر ۳۷۶ میلیون مترمکعب بود اما با وجود اقدامات فرهنگی، قانونی، تعرفه‌ای و فنی- مهندسی، این عدد در سال ۹۱ به ۳۷۳ میلیون مترمکعب رسید که یک درصد کاهش تولید را نشان می‌دهد؛ البته این کاهش علی‌رغم افزایش ۱۶ درصدی انشعابات استان اصفهان و ایجاد ۱۶۰ هزار انشعاب در ۵ سال گذشته حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ی توزیع آب برای حوزه زاینده رود در بخش‌های کشاورزی، صنعت و شرب، یک میزان صرفه جویی به شرکت آبفای استان ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: در آخرین برنامه‌ریزی‌ها مقرر شد که حدود ۳۰ درصد کاهش منابع در این شرکت اعمال شود چراکه مردم توان تحمل بیشتر از این مقدار را نداشتند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در چند روز گذشته که منابع آبی کاهش یافت، با عدم همکاری برخی از مردم مواجه شدیم به گونه‌ای که علاوه بر افزایش قیمت پمپ، بعضی از شهروندان با نصب و روشن کردن پمپ در مسیر شبکه توزیع آب، آب را به منازل خود هدایت کردند که با این کار، سایر شهروندان با افت شدید یا قطع آب در منازل خود مواجه شدند.

امینی با تاکید بر اینکه نصب پمپ بر روی شبکه توزیع آب منازل، تضییع حقوق دیگران است، اظهارداشت: شرکت‌های آب و فاضلاب بر اساس آیین‌نامه‌های عملیاتی خود، موظف به تامین آب برای حداکثر طبقه‌ی دوم ساختمان‌ها هستند لذا در فصول گرم سال، ساختمان‌ها بر حسب ارتفاع و نزدیکی به لوله‌های با قطر کمتر و بیشتر، میزان دسترسی متفاوتی به آب دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: ساکنان ساختمان‌های با ارتفاع زیاد می‌توانند با ایجاد یک مخزن ذخیره‌ی آب مکنده در طبقه‌ی پایین و بالا، نسبت به رفع مشکل افت فشار یا قطعی آب برای طبقات بالایی ساختمان خود اقدام کنند؛ اما متاسفانه برخی از شهروندان به جای این کار، پمپ را به شبکه‌ی توزیع آب وصل کرده و حقوق سایر شهروندان را ضایع می‌کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه از روز گذشته تاکنون، میزان دسترسی به آب مناسب‌تر شده است، خاطرنشان کرد: از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ روز چهارشنبه ۱۹ تیرماه، تعداد ۱۰ هزار تماس شامل ۷۲۹ تماس مبنی بر افت فشار و ۳۷۲ قطعی آب با سامانه ۱۲۲ برقرار شد که این تعداد از ساعت ۲۰ چهارشنبه تا ۸ صبح پنجشنبه ۲۰ تیرماه به ۱۱۹ تماس شامل ۶۸ مورد افت فشار و ۴۳ مورد قطعی آب رسیده است.

پایان پیام/.

 

 

 

Comments (0)
Add Comment