نصب توالت در آسانسورها

توالت در آسانسور؟

ایده جدید ژاپنی ها ان طور که به نظر می رسد احمقانه نیست

به گزارش تاسیسات نیوز: وزارت زیربنایی ژاپن اعلام کرد اسانسورهای کشور به زودی با پدیده هیجان انگیز جدیدی رو به رو خواهند شد: توالت

شاید هنوز به نظرتان عجیب بیاید، ایده یک توالت لوله کشی شده که در آسمانخراش های توکیو بالا و پایین می رود ممکن است مثل سایر ابتکارات فنی ژاپنی ها بسیار دور از دسترس به نظر بیاید اما در واقع این ایده زاییده نگرانی های معقول و ملموس مسوولان است.

دولت ژاپن به منظور بحث در مورد ایده ای که بعد از یک زمین لرزه 8.1 ریشتری در توکیو به ذهن ها خطور کرد، جلساتی با صنعت آسانسور کشور برگزار کرد؛ چرا که در این زمین لرزه حدود 19000 آسانسور در شهر اسیب دیده و تقریبا از کار افتادند.

مردم در 14 اسانسور گیر افتادند و 70 دقیقه طول کشید تا بعضی از آنها نجات پیدا کنند. اگر زمین لرزه بزرگ تری رخ دهد، مشکل می تواند از این هم بدتر باشد. دولت ژاپن با بررسی مشکلات احتمالی حاصل از زمین لرزه شروع به بررسی نصب تاسیسات آب و توالت در همه اسانسورها کرد.

زمین لرزه ها یک مشکل جدی و خاص برای ژاپن محسوب می شوند. کشور نزدیک مرزهای صفحات لرزه ای مهمی قرار گرفته و سابقه طولانی زلزله دارد. با این وجود روز به روز بر شمار ساختمان های بلندمرتبه بسیار عظیم هم اضافه می شود. این بعنی کشور حدود 620000 اسانسور دارد که تنها 150000 عدد از آنها در توکیو واقع شده است.

در زمین لرزه های بزرگ، این اسانسورها از کار می افتند. یک زمین لرزه در سال 1992 باعث شد بیشتر آسانسورهای توکیو متوقف شوند که خیلی از آنها یک روز کامل باز نشدند. زمین لرزه دیگری در سال 2005 64000 آسانسور را از کار انداخت.

در پاسخ به این حوادث، شاخه کانتو اتحادیه آسانسور ژاپن طی تحقیقی برای اجتناب از مشکلات احتمالی مذکور چندین روش از جمله منابع برق پشتیبانی و سیستم های هشدار اولیه برای فرار از آسانسورها را ارایه کرد.

با این حال این راه حل های فنی همیشه کار نمی کند و باز هم احتمال دارد مردم در آسانسورها گیر بیافتند. توالت، آب آشامیدنی و سایر تسهیلات رفاهی بی شک انتظار افراد برای نجات را قابل تحمل تر می کند. شرکت چیودای توکیو گذاشتن جعبه های اب، پتو و کمک های اولیه را اغاز کرده و در سال 2014 برنامه ریزی برای نصب توالت همراه با سار قطعات جنبی را صورت می دهد.

شرکت های خصوصی سازنده کار نصب توالت ها را آغاز کرده اند. شرکت فناوری Aqua & Air محصول خود را ارایه کرده است.
صنعت آسانسور ژاپن در میان پیشرفته ترین ها در جهان است و بعضی از سریع ترین آسانسورها در دنیا را در اختیار دارد. صنعت توالت این کشور نیز پیشگام آخرین دستاوردهای فنی جهان است. توالت های اعیانی ژاپن ویژگی هایی از جمله، بیده، گرم کن نشیمنگاه، کارکردهای استریل کنندگی و بوزدایی و شستشوی الکترونیکی در اختیار دارند.

در حالی که ایده خارق العاده توالت در آسانسور ممکن است مخصوص ژاپن تصور شود ممکن است به زودی نزدیک شما هم بیاید.

به نقل از: واشنگتن پست

آسانسورتوالتتکنولوژی ژاپن
Comments (0)
Add Comment