نشست تخصصی طراحان ساختمان انرژی صفر

به گزارش تاسیسات نیوز، ساتبا در حاشیۀ اولین جشنوارۀ ساختمان­ های انرژی صفر، نشست تخصصی طراحان ساختمان ­های انرژی صفر را در محل پژوهشکدۀ فرهنگ، هنر و معماری برگزار کرد.




ساتبا نشست تخصصی طراحان ساختمان انرژی صفر را با حضور بیش از 100 نفر از دانشجویان، اساتید و پیشکسوتان این حوزه در تاریخ هجدهم مردادماه سال جاری در محل پژوهشکدۀ فرهنگ، هنر و معماری برگزار کرد و در آن علاوه ­بر معرفی ضوابط و شرایط شرکت در مسابقه، به تحلیل تخصصی 2 نمونه اجرا شدۀ ساختمان انرژی صفر در ایران پرداخت.

 

 

 

 

در ابتدای این نشست دکتر دو دابی ­نژاد، دبیر علمی این جشنواره از سازمان انرژی­ های تجدیدپذیر و بهره­ وری انرژی برق درخصوص ضرورت و اهمیت برگزاری جشنواره، به ایراد سخنرانی پرداخت. وی با بیان این نکته که سهم حامل­­های فسیلی انرژی در تقاضای انرژی حدود 80 درصد است و در بین انرژی­ های تجدیدپذیر بیش­ترین سهم مربوط به انرژی ­های زیستی است افزود: تشدید روزافزون معضلات زیست‌ محیطی هم­چون گرمایش جهانی به یکی از مهم‌ترین دغدغه ‌های بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شده است.

 

 

 

در ادامه دکتر دودابی ­نژاد اظهار داشت که یکی از راه­کارهای مدیریت مصرف ، کاهش مصرف انرژی در بخش ساختمان­ های کشور است که بیش از 50 درصد از مصرف انرژی برق را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

ایشان در ادامه افزود: در این راستا ساخت ساختمان ‌های کم­ مصرف و انرژی صفر که ازطریق بهینه­ سازی مصرف انرژی و تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر و پاک طراحی می ­شود مهم­ترین راه­کار برای کاهش مصرف انرژی ساختمان‌ هاست.

 

 

 

دکتر دودابی­ نژاد با اشاره به تدوین آیین ‌نامۀ مادۀ 18 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی در ساختمان ‌ها، گفت: مادۀ 18 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی در سال 89 با جهت‌ گیری ساختمان ‌های سبز و بهینه ‌سازی مصرف انرژی به تصویب رسید و آیین­نامۀ مذکور درحال تدوین می ­با‌شد.

 

 

 

ایشان در ادامه بومی شدن نتیجۀ تحقیقات، ایجاد شبکه ­های تخصصی و حرکت به سمت طراحی و ساخت ساختمان­ ها باتوجه ­به اقلیم مناطق مختلف کشور را از اهداف برگزاری این مسابقه دانست.

 

 

 

در ادامۀ این نشست جناب آقای دکتر جهانبخش عضو کمیتۀ علمی جشنواره و رییس کمیسیون انرژی سازمان نظام مهندسی استان تهران به بیان چارچوب­ های مدل­ سازی، ارزیابی و کنترل میزان مصرف انرژی و صدور برچسب انرژی ساختمان پرداخت.

 

 

 

وی گفت: مبحث 19 مقررات ملی ساختمان درحال ویرایش است و تا 2 ماه دیگر به تصویب خواهد رسید و بعد از تصویب، تا 3 سال بلاتغییر اجرایی خواهد بود.







انتهای خبر

انرژیتاسیساتطرحنشست
Comments (0)
Add Comment