نشت یابی ٣٢٠٠ کیلومتر خط لوله فشار قوی در منطقه ٤ انتقال گاز

مدیر منطقه چهار شرکت انتقال گاز ایران از نشت یابی بیش از ٣٢٠٠ کیلومتر خط لوله فشار قوی باهدف ایمن سازی آنها در سال گذشته خبر داد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  سول داودی نژاد با بیان این که ایجاد نشتی در خطوط لوله انتقال گاز عاملی موثر در خطر آفرینی برای اانسان و محیط زیست  به شمار می رود، افزود: انفجار، آتش سوزی، فرو ریختن ساختمان های اطراف و از دست رفتن محصول، از دیگر پیامدهای مهم نشت گاز در خطوط لوله هستند و این مهم موجب شده است تا نگاه جدی تری به مساله حریم خطوط لوله، همچنین حفاظت و نگهداشت آنها  شکل گیرد.

 

وی با بیان جا به جایی گاز در گستره ٣٤ هزار کیلومتر خط لوله انتقال کشور، سهم منطقه چهار شرکت انتقال گاز را بیش از هفت درصد اعلام کرد و افزود: این منطقه عملیاتی با بهره گیری از ٤٥٠٠ کیلومترخط لوله در اندازه های ٢ تا ٤٢ اینچ سهم قابل توجهی در شبکه انتقال گاز کشور به عهده دارد.

 

داودی نژاد پیوند پژوهش و صنعت را عامل حرکت به سوی تعالی سازمان خواند و گفت: طرح های پژوهشی خوبی در منطقه چهار اجرا شده و می شود به گونه ای که می توان از آن به عنوان یکی از مناطق موفق در زمینه پژوهشی نیز نام برد.

 

مدیر منطقه چهار شرکت انتقال گاز ایران تعمیرات پیشگیرانه (پی ام) را از جمله فعالیت های مهم و برنامه ریزی شده منطقه چهار شرکت انتقال گاز ایران برشمرد و گفت: باتوجه به رشد این عملیات سازمانی و رسیدن به مرز استاندارد در انجام تعمیرات پیشگیرانه، قطع جریان انتقال گاز در حین اجرای تعمیرات، به پایین ترین سطح ممکن کاهش یافته است.

 

به گزارش شانا منطقه چهار شرکت انتقال گاز با استفاده از ٤٥٠٠ کیلومتر خط لوله و تاسیسات جانبی ( تقویت فشار و یاردهای تعمیراتی)، انتقال گاز به سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، همچنی بخشی از استان سمنان را به عهده دارد.

 

 

Comments (0)
Add Comment