نخستین کارخانه تولیدکابل های فیبرنوری نسل جدیددررفسنجان افتتاح شد

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری  مهر، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره کارخانه تولید کابل های فیبر نوری نسل جدید عصر پنجشنبه در این آیین گفت: شرکت صنایع نیرو و ارتباطات آرمان صنعت رفسنجان در سال ۸۲ در زمینه تولید قطعات صنعتی تاسیس و با حداقل امکانات فنی تولید این قطعات را آغاز شد و سپس وارد عرصه کابل های نوری شدیم.

علی بهرام پور افزود: با مطالعات دقیقی که در حوزه مخابرات داشتیم این طرح را مدنظر گرفتیم و بالغ بر ۴۰ تا ۵۰ روز در کشورهای صاحب تکنولوژی بودیم و توانستیم تجهیزات خوبی انتخاب کنیم و اکنون تمام تجهیزات الکترونیکی و قطعات مکانیکی کارخانه از برندهای معتبر جهانی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه این کارخانه توسط جوانان تحصیلکرده رفسنجان راه اندازی شده است، ابراز کرد: این طرح حاصل تلاش چندین ماهه و تجربه چندین ساله مدیران و کارکنان تلاشگر و تحصیلکرده ای است که با همت و عزم راسخ خود برای اعتلای نام میهن عزیزمان تلاش می کنند.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت سریع فناوری اطلاعات و ارتباطات عرصه دیگری را برای پیشرفت در جهان گشوده است، بیان داشت: این نیاز احساس می شد برای تامین ابزارهای لازم زیرساختهای ارتباطی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی چنین طرحی در کشور اجرا شود.

بهرامپور تصریح کرد: شرکت صنایع نیرو و ارتباطات آرمان صنعت رفسنجان به عنوان اولین تولیدکننده نسل جدید کابل فیبر نوری در ایران با هدف کمک به توسعه و پیشرفت هر چه سریع تر زیرساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات کشور و زمینه سازی برای هوشمند سازی شهرهای ایران فعالیت خود را امروز آغاز می کند.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره کارخانه کابل فیبر نوری نسل جدید عنوان کرد: کابل های نسل جدید نه تنها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر بوده بلکه از نظر کاربرد، طراحی و کیفیت، با بهترین نمونه های تولیدی شرکت های بزرگ بین المللی، قابل مقایسه هستند؛ بنابراین علاوه بر تامین نیاز شرکت های مخابراتی کل کشور، پاسخگوی سایر صنایع نیز می باشد.

وی افزود: محصولات این کارخانه بر اساس استانداردهای جهانی و با استفاده از جدیدترین تکنولوژی طراحی روز دنیا و مرغوب ترین مواد اولیه تولید خواهد شد.

تولید لامپ های کم مصرف بزودی کلید می خورد

مدیرعامل کارخانه کابل فیبر نوری نسل جدید در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بزودی تفاهم نامه تولید لامپ های کم مصرف LED را در منطقه ویژه اقتصادی امضا می کنیم و سعی می کنیم سریعا کار را آغاز و آن را انجام دهیم همانطور که این کارخانه را که طرحی ۱۴ ماهه بود، هشت ماهه تمام کردیم.

بهرام پور با بیان اینکه حمایت بانک ها برای ما مفید است، خطاب به استاندار کرمان گفت: اگر مشکلات تسهیلات در گردش ما حل شود سال آینده می توانیم خط های جدید این کارخانه را راه اندازی کرده و ۴۰ درصد از محصولاتمان را صادر کنیم.

وی میزان سرمایه گذاری انجام شده برای افتتاح کارخانه نسل جدید فیبرهای نوری با مساحت ۱۰ هزار مترمربع را بیش از هفت میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ظرفیت تولید این کارخانه ۲۶ هزار کیلومتر انواع کابل های فیبر نوری است و ۴۵ نفر اشتغالزایی کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

Comments (0)
Add Comment