نخستین نیروگاه خورشیدی در آذربایجان‌غربی

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل نخستین نیروگاه خورشیدی آذربایجان‌غربی گفت: این طرح که نخستین نیروگاه خورشیدی است که در استان افتتاح می‌شود سالانه ۳۷ مگاوات ساعت برق تولید می‌کند.حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر کریمی در مراسم افتتاح نیروگاه ۲۰ کیلووات خورشیدی در آذربایجان‌غربی که در مرکز این استان به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: هدف از سرمایه‌گذاری در این طرح این است که فرهنگ استفاده از انرژی‌های پاک رواج داده شود.


وی افزود: این نیروگاه می‌تواند سالانه ۳۷مگاوات ساعت برق تولید کند. کریمی گفت: این نیروگاه سالانه از ورود ۱۸هزار و ۵۰۰کیلوگرم دی‌اکسید کربن به جو جلوگیری می‌کند که در کاهش آلودگی هوا نیز تاثیرگذار خواهد بود.


مدیرعامل نیروگاه خورشیدی ارومیه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشور با بحران بی‌آبی مواجه است، این طرح از تبخیر ۹۲ هزار و ۵۰۰ لیتر آب که در تولید برق استفاده می‌شود جلوگیری می‌کند.


کریمی تاکید کرد: آذربایجان‌غربی به سبب شرایط ویژه آب و هوایی می‌تواند در تولید انرژی خورشیدی نقش مهمی ایفا کند و برای تولید برق از خورشید مناطقی مانند آذربایجان‌غربی بهتر از مناطق گرم کشور است. رئیس انجمن انرژی ایران نیز گفت: با توجه به شرایط منطقه‌ای و طبیعتی که آذربایجان‌غربی دارد می‌توان از این استان در بخش انرژی استفاده کرد.


محمد ساتکین اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگر سود زیادی دارد اما سرمایه‌گذاری در بخش انرژی از همه مهم‌تر است. وی افزود: با سرمایه‌گذاری در بخش انرژی و سعی در اصلاح الگوی مصرف آن می‌توان از هدر رفت هزینه‌ها جلوگیری کرد که این اقدام سبب می‌شود تا به کشور از لحاظ اقتصادی کمک شود و محیط‌زیست نیز به‌تبع آن سالم‌تر می‌شود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آذربایجانتاسیساتخورشیدینیروگاه
Comments (0)
Add Comment