نخستین نیروگاه برق زباله‌سوز به زودی در تهران راه‌اندازی می‌شود

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: نخستین نیروگاه تولید برق از زباله‌های شهری مجتمع پردازش و دفع آرادکوه به‌زودی در منطقه کهریزک تهران راه‌اندازی می‌شود.

 مدیریت پسماند شهرداری تهران “حسن کریمیان” افزود: این نیروگاه با سوزاندن پسماندهای برگشتی و تبدیل آن به انرژی الکتریکی در راستای ارتقای سلامت شهروندان راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: میزان پسماندهای برگشتی حاصل از خطوط پردازش نزدیک به 40 تا 45 درصد است که دفع بهینه آن‌ها به عنوان یک ضرورت زیست محیطی مدنظر بوده و در صورت عدم مدیریت بهینه، این نوع پسماندها دفن می‌شوند.

کریمیان احداث نیروگاه تولید برق زباله‌سوز را حرکتی مهم در راستای اهداف زیست محیطی سازمان خواند و افزود: استفاده از متخصصان داخلی و خارجی کشور به منظور طراحی این نیروگاه از بارزترین ویژگی‌های آن است.

وی گفت: با راه‌اندازی این واحد 200 تن از پسماندهای برگشتی حاصل از خطوط پردازش مجتمع آرادکوه به صورت روزانه سوزانده شده و به سه‌مگا وات ساعت الکتریسیته تبدیل می‌شود.

کریمیان با اشاره به کاهش مشکلات زیست محیطی مربوط به دفن پسماندهای برگشتی از جمله تولید شیرابه، گاز متان، آلودگی آب‌های زیرزمینی و تکثیر جانوران موذی خاطر نشان کرد: جلوگیری از دفن روزانه 200 تن پسماند برگشتی، کاهش استفاده از زمین برای دفن پسماندهای برگشتی از خطوط پردازش، ایجاد امکان استحصال انرژی پاک از پسماندهای شهری و کاهش فشار بر منابع سوخت فسیلی به واسطه تولید انرژی پاک از مهم‌ترین مزایای احداث این نیروگاه است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر استمرار تلاش و کوشش این سازمان در راستای ارتقای سلامت شهروندی و شاخص‌های زیست محیطی، تصریح کرد: کسب نتیجه مطلوب در گرو همکاری مهم‌ترین بخش از زنجیره پسماند، یعنی شهروندان و تفکیک زباله از مبدأ توسط آن‌ها 

برقتاسیساتزباله‌سوزنخستیننیروگاه
Comments (0)
Add Comment