نخستین جلسه هسته مرکزی کمیته کنترل و نظارت

به گزارش تاسیسات نیوز، نخستین جلسه هسته مرکزی کمیته کنترل و نظارت با حضور کورش خواجوی ، اسداله رنجبر، کردونی ، امین راد، حدادیان مقدم و فقهی برگزار گردید
نخستین جلسه هسته مرکزی کمیته کنترل و نظارت با حضور کورش خواجوی (رئیس سازمان)، اسداله رنجبر (عضو هیات مدیره و نماینده سازمان در کمیته کنترل و نظارت)، کردونی (نماینده اداره کل استاندارد)، امین راد (نماینده شهرداری)، حدادیان مقدم (مدیر واحد کمیته کنترل و نظارت) و فقهی (مسئول بازرسی کمیته کنترل و نظارت) برگزار گردید.
خواجوی در این جلسه گفت: مسیر تحقق آرمانهای نظام مهندسی ساختمان درگرو خدمات شایسته مهندسان توانمندی است که با هم فکری، همکاری و مشارکت در راستای خط مشی سازمان اهتمام دارند.
خواجوی تصریح کرد: کمیته کنترل و نظارت در سازمان دارای اهمیت زیادی است و اصل وظیفه سازمان که نظارت بر خدمات مهندسی است در این واحد انجام می گردد.
وی با بیان اینکه در این دوره از هیات مدیره اهداف بلندمدتی در این حوزه تعریف شده است، گفت: پی‌گیری اهداف در کمیته کنترل و نظارت میتواند نقطه عطفی در صعود کیفیت ساختمانها باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، بحث تعارض منافع را یکی از عمده ترین چالشهای بازرسان کمیته کنترل و نظارت بیان کرد و افزود: در جلسات شورای مرکزی پی‌گیری بحث تعارض منافع از اولویتها بوده است و ۳ جلسه در این مورد با وزارت راه و شهرسازی برگزار گردید و درخواست اصلی حذف بازرسان کمیته کنترل و نظارت از تعارض منافع بوده است که امیدوار هستم در دوره جدید هیات مدیره شورای مرکزی این موضوع به صورت جدی تری دنبال گردد.
در ادامه این جلسه رنجبر گفت: کمیته کنترل و نظارت یکی از مهم‌ترین کمیته های سازمان نظام مهندسی ساختمان است که می بایست در مسیر رسیدن به هدف اصلی سازمان که همان بهبود کیفیت ساخت و ساز و کنترل روند عملیات اجرایی ساختمانها است، قدم بردارد.
خواجوی افزود: در همین راستا این کمیته با برنامه ریزی مدون و با نگاه به تاثیر مثبت بر کنترل کیفیت طبق قانون نظام مهندسی و آیین نامه های اجرایی و مباحث مقررات ملی با تاکید بر اهم موارد زیر فعالیت خود را شروع کرده است:
تاکید بر جنبه آموزشی و اصلاح نقاط ضعف عملیات اجرایی
تعامل و تکریم جامعه مهندسان و حفظ جایگاه و شان مهندسان ناظر و مجریان ذی‌صلاح
عملکرد مناسب بمنظور جلب همکاری مالکان و کارفرمایان در راستای افزایش کیفیت ساخت و ساز
هماهنگی و تعامل با ادارات مرتبط با کنترل امور ساختمان همانند راه و شهرسازی، شهرداری و اداره کل استاندارد
اقدام مقتضی مطابق با قانون در مواردی که عدم انجام مسئولیت سبب تضییع حقوق عامه و کارفرمایان شود.
وی گفت: امید است که با همکاری و همیاری جامعه مهندسان فعال در صنعت ساخت و ساز بتوانیم شاهد افزایش کیفیت ساخت و ساز در صنعت ساختمان باشیم.
در ادامه این جلسه مسائلی در مورد پرداختن به آموزش مهندسان و اولویت آموزش بر مسائل قهری و حقوقی، مکانیزه و سیستماتیک شدن گزارشات بازرسان جهت ایجاد وحدت رویه، پی‌گیری استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و… توسط حاضران بیان گردید.
پی‌گیری تغییر گزارشات و انطباق با سیماک از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود که مقرر شد جلساتی در رابطه با گنجاندن مسائل ایمنی و استاندارد در فرمها و بروزرسانی آنها برگزار و در این مورد تصمیم گیری گردد.
ساخت و سازساختمانمقررات ملی ساختماننظام مهندسی ساختمانکمیته کنترل و نظارت
Comments (0)
Add Comment