نجـــات شهروندان از میان دود و آتش

به گزارش تاسیسات نیوز، آتش سوزی در طبقه سوم یک مجتمع 6 طبقه مسکونی، با تلاش آتش نشانان مهار شد و 20 نفر از میان دود و آتش نجات یافتند.


به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 14:48 دقیقه روز گذشته آتش نشانان ایستگاههای 106، 97 را به همراه گروه نجات 4 و نردبان 64 متری ایستگاه 36 و خودروهای حامل تشک نجات 61 به خیابان اختیاریه شمالی، کوچه بهرام رهسپار کرد.


احمد جواهری افسر آماده منطقه سه عملیات آتش نشانی در این باره گفت: یک واحد مسکونی به مساحت 100 متر مربع در طبقه سوم یک مجتمع مسکونی شش طبقه 5 واحدی آتش گرفته و شعله های سرکش آتش به سرعت در حال سرایت به طبقات دیگر بود.


وی با اشاره به اینکه دود ناشی از آتش سوزی به طبقات بالایی و راهروهای مجتمع مسکونی سرایت کرده بود، افزود: با توجه به احتمال محبوس شدن ساکنان در میان دود و آتش، آتش نشانان بی درنگ به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول پس از قطع جریان اصلی برق و گاز و ایمن سازی کامل محل حادثه، با بکارگیری تجهیزات انفرادی و لوله های آبرسانی وارد محل حادثه شدند و در کوتاه ترین زمان ممکن آتش سوزی را مهار و کاملاً خاموش کردند.


این افسر آماده تصریح کرد: همزمان گروه دیگری از نیروهای آتش نشانی با استفاده از تجهیزات تنفسی وارد مجتمع مسکونی شدند و پس از بررسی و جستجو، 20 نفر از ساکنان را از واحدهای مسکونی و راهروها به خارج از مجتمع مسکونی انتقال دادند.


جواهری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دونفر از ساکنان از قسمت دست و صورت دچار مصدومیت شده بودند، آتش نشانان بلافاصله مصدومان را برای انتقال به مراکز درمانی تحویل کادر پزشکی اورژانس حاضر در محل دادند.


گفتنی است؛ نیروهای آتش نشانی با تلاش خود از سرایت شعله های آتش به واحدهای مسکونی دیگر جلوگیری کردند.


علت بروز این آتش سوزی از سوی کارشناسان علت یابی آتش نشانی تهران در دست بررسی است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آتشایمنیتاسیساتدود
Comments (0)
Add Comment