نجات از میان دود و حرارت

به گزارش تاسیسات نیوز، آتش نشانان با حضور به موقع در محل آتش سوزی یک مجتمع مسکونی 20 واحدی، سه نفر از ساکنان را از میان دود و حرارت نجات دادند.


این حادثه ساعت 9:24 صبح امروز رخ داد که بلافاصله پس از تماس شهروندان با سامانه 125 و درخواست کمک از نیروهای آتش نشانی، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه های 77 و 10 را به همراه گروه امداد و نجات 18، خودرو حامل دستگاه های تنفسی، نردبان هیدرولیکی و تشک نجات به خیابان ستارخان، خیابان جهانی اعزام کرد.


محمد پناهی معاون منطقه دو عملیات آتش نشانی که به همراه آتش نشانان در محل حادثه حاضر شده بود، گفت: در طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی چهار طبقه (دارای 20 واحد مسکونی)، قسمت پذیرایی یک واحد به مساحت 110 متر مربع دچار آتش سوزی شده و شعله های سرکش آتش در حال سرایت به واحدهای مسکونی همجوار بود.


وی در ادامه افزود: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، جریان اصلی برق و گاز را قطع کردند و ضمن ایمن سازی محل حادثه، به وسیله تجهیزات خاموش کننده، مشغول مهار شعله های سرکش آتش شدند.


معاون منطقه دو عملیات آتش نشانی، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم دود ناشی از آتش سوزی و احتمال محبوس شدن ساکنان در این واحد مسکونی و بخش های دیگر مجتمع، همزمان گروه دیگری از نیروهای آتش نشانی پس از مجهز شدن به دستگاه های تنفسی، عملیات جستجو در محل حادثه را آغاز کردند.


وی ادامه داد: آتش نشانان در همان لحظات اولیه، یک مادر و دو فرزند وی(یک خانم حدودا 40 ساله و دو پسر بچه 7 و 8 ساله) را از میان دود غلیظ به خارج از مجتمع مسکونی انتقال دادند.


پناهی بیان کرد: با توجه به دود زدگی جزیی هر سه نفر و سوختگی سطحی خانم 40 ساله، آتش نشانان این افراد را برای مداوا تحویل کادر پزشکی اورژانس حاضر در محل دادند.


وی در پایان گفت: آتش نشانان در کوتاه ترین زمان ممکن، شعله های آتش را پیش از سرایت به نقاط دیگر مجتمع مسکونی، مهار و کاملا خاموش کردند و هم اکنون در حال ایمن سازی و تخلیه دود ناشی از آتش سوزی از محوطه داخلی مجتمع مسکونی هستند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

تاسیساتحادثهحرارتدود
Comments (0)
Add Comment