نتیجه مصیبت بارِ ورود چینی ها به بازار ساخت و ساز

دبیر انجمن شرکتهای ساختمانی : ورود چینی ها با سابقه اجرایی پروژه های آنچنانی در ایران، در حالی که پیمانکاران و مهندسان داخلی بیکار هستند، مصیبتی غیرقابل جبران خواهد بود.
تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور: دبیر انجمن شرکتهای ساختمانی با بیان این مطلب گفت : مشکلات در حوزه ساخت و ساز بسیار زیاد و خارج از تحمل است، افزایش قیمت مصالح ساختمانی در حالی که خودِ ایران از دارندگان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی خوب در کشور محسوب می شود غیر قابل تحمل و باور است .
خوانساری افزود :
افزایش قیمت مصالح ساختمانی طی دو سال اخیر به میزان حدود ۲۰۰ درصد باعث شده که بسیاری از پیمانکاران در این حوزه یا ورشکسته شوند و یا اینکه دیگر فعالیتی در این حوزه نداشته باشند.
وی افزایش هزینه ها، افزایش دستمزد کارگران را از عواملی ذکر کرد که آسیب فراوانی به به صنعت ساختمان سازی کشور وارد کرده است .
دبیر انجمن شرکتهای ساختمانی در ادامه در باره ورود چینی ها به صنعت ساختمان سازی کشور اظهارداشت :
در حالی که بسیاری از پیمانکارهای ما بیکار هستند و وضعیت نامطلوبی دارند، ورود پیمانکاران چینی فقط می تواند یک «زد و بندی» باشد که البته ادر این میان فقط پیمانکارانِ داخلی متضرر می شوند.
خوانساری با اشاره به اینکه نگاهی به پروژه های پیشین که چینی ها در آن حضور داشتند کافی است تا تصمیم عقلانی در این زمینه گرفته شود گفت :
ورود چینی ها به صنعت ساختمان سازی در ایران، مصیبتی خواهد بود که بیکاری نیروی کار فراوان کشورمان را به همراه خواهد داشت که تبعات منفی دیگر را به دنبال دارد.
مسعود خوانساری،‌ دبیر انجمن شرکت‌های ساختمانی اذعان دارد که در کنار افزایش نقدینگی، اما تقاضای بسیار مردم در شرایط کنونی بازار مسکن را متلاطم کرده است.
وی افزود: امروز در ۳۰۰ رشته به متخصصانی نیاز داریم که در پروژه‌های عمرانی فعالیت کنند و این در حالی است که ما هزاران جوان دیپلمه بیکار در کشور داریم که اگر دوره‌های تخصصی را در وزارت کار طی کنند، ما نیز با اطمینان خاطر می‌توانیم کارهایمان را به آنان بسپاریم و از وجودشان به طرز مفیدی استفاده کنیم.
دبیر انجمن شرکتهای ساختمانی یادآور شد :
با وجود آنکه برخی اخبار از روند روبه رشد تقاضا برای تولید مسکن در پایتخت حکایت دارد، اما عقب‌نشینی تعداد زیادی از فروشندگان مسکن در همین معامله، مبین این امر است که افزایش قیمت و تقاضا همچنان عاملی جدی برای برهم زدن معامله برای کسب سود بیشتر است.
به گفته خوانساری،‌ تنها راه نجات بخش برای بازار متلاطم کنونی مسکن،‌رویگردان شدن مردم از خرید مسکن برای مدتی حدود ۶ماه است تا به دنبال آن،‌رکود ایجاد شده در بازار مبادلات سبب بازگشت قیمت‌های کاذب و سرسام‌آور مسکن به قیمت واقعی آن شود.
وی تصریح کرد: بهترین عامل برای مقابله با گرانی روز افزون، عدم اقبال مردم به خرید مسکن تا حصول نتیجه آن یعنی کاهش قیمت است.
خوانساریساخت و ساز و پیمانکاران چینیمهندسان بیکارورود چینی ها به ساخت و ساز
Comments (0)
Add Comment